Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig med barneselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge fikser man i stand til barneselskap med venner/klassekamerater? Pga økonomi og plassmangel er dette et problem for meg, forsøker å tenke på hvor lenge jeg må tenke konstruktivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvet ikke jeg er litt usikker på det selv, men når de er eldre er det jo ikke lengre vanlig å be mange. Mest vanlig at man i 1-3 klasse at jentene ber alle jentene og guttene ber alle guttene. Etter det ber jo de fleste bare de man er mest sammens med, i 10-12 års alderen vet jeg om mange som ber bare 5 stk kansje.

Skrevet

Nå kan spørsmålet ditt tolkes på flere måter, men jeg velger å tro at du mener; til barnet er hvor gammel skal man stelle i stand selskap?

Tenker at man steller i stand til de er max 12 år. Husker når jeg selv fyllte 13, da ville jeg ikke ha noe hjemme sammen med foreldrene mine, da innviterte jeg noen venner, og vi feiret ute i lekestua mi( en rimelig stor hytte) Hvor vi stekte pizza inne og tok med ut, og hadde laget sjokoladekake som vi hadde ute. Jeg måtte da vaske både før og etter selv.

Skrevet

Da hadde jeg 4-5 gjester.

Skrevet

Dere kan jo ha det ute ett sted, en b.hage, en skolegård, en stor lekeplass/uteområde, idrettsbane? Skrive i innbydelsen at det er ute uansett vær, så går jo det fint. Og trenger ikke gjøre det dyrt. Gå evnt sammen med noen andre i klassen å feire det to å to eller tre å tre. Noen pakker med pølser, noe snop og barna storkoser seg. ha masse selskapsleker klar til dem så er bursdagen i boks. Alle koser seg, det koster ikke noe i det hele tatt nesten, og barna får en bursdag til å huske.

Skrevet

Prinsippet her er at barneselskap for venner er "obligatorisk" til man er 10 år, gjerne med en litt "kraftig" feiring av 10-årsdagen. Etter dette er det litt mer fritt fram hva barnet og en selv VIL gjøre.

Men verken plass eller økonomi bør være et hinder! Det er ikke de kostbare feringene barna husker. Barneselskap hos oss har aldri kostet mer enn 300-350 kr (10-11 personer, praktisk plassgrense). Men jeg vet at selskapene har vært populære. Og vi skulle endelig klart å fått ned utgiftene en hundrelapp om det var DET om å gjøre. Uten at jeg tror de hadde blitt mindre populære av den grunn....

Skrevet

her er det vanlig med "barneselskap" til og med 10 års dagen.... etter det, er det litt mere frie tøyler, med mindre selskap, med kun nære venner, og pizza etc....

Skrevet

Jeg har inntrykk av at 10 år er den magiske grensen for når det er slutt på "barneselskapet", deretter mindre fester.

Kan du si litt om hva som er problemet for deg med å holde bursdagsfest? Kanskje vi kan hjelpe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...