Gå til innhold

Jippi... Det ordner seg for snille piker!!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Det gjør faktisk det!!! :)

Er alenemor, og har en sønn på 1 år. Jeg mangler studiekompetansen, så i den siste uken har jeg tenkt en del på NKS eller NKI for å ta den over nett. Så kunne jeg være hjemme med sønn. Ettersom at voksenopplæring er på kveldstid, så har jeg sett på det som Umulig å klare å gjennomføre med tanke på sønn, barnevakt osv. MEN på onsdag tok jeg meg en ringe runde, ringe NAV, kommunen osv. Utgiftene for å ta studiekompetansen via NKI eller NKS kunne jeg få dekt av NAV. Så det var jo bra :) MEN så begynnte jeg å tenke litt, hvis jeg skal ta fag over nett i 2 år, så kommer jeg jo bare til å sitte hjemme framfor pc uten å treffe andre. Så begynnte jeg å tenke på om det muligens var noe bhg som var åpen på kveldstid eller noe. Ringte kommunen, de tipset meg om en barnehage her som hadde brukt å ha åpent på kveld også. Så jeg ringte dit, og de kunne de ha!! :D Det var ikke noe problem, og mini kunne få plass. Så ringte jeg VGS for å høre om voksenopplæring, han sa det egentlig var fult men kansje det gikk med noe fag. Så var jeg å snakket med han dagen etter, og han klarte å skvise meg inn i noen fag. Så nå allerede på tirsdag (TIRSDAG!!) begynner jeg ¨på voksenopplæringen! :D Jeg gleder meg kjempe masse, og er kjempe motivert for å klare det her! Og lillegutt begynner i barnehagen på tirdag. Skal dit en tur på mandag, for å treffe de og hilse på. Er tirsdager (16.30-22.15) og torsdager (18.00-21.15) ca det blir å være på skole og lille gutt i bhg. Er så kjekt, for barnehagen er rett nedenfor vgs. Er sååå glad!! :)

Det er jaggu ikke dårlig å få både skoleplass OG barnehageplass på en dag :)

Håper virkelig mini trives der, der var ingen andre barne der på ettermiddag / kveld da. Men det var to stk som skulle ha ansvar for mini de to dagene. De skulle også bruke ene ettermiddagen i uke på å dra i et svømmeannlegg som er her i byen :)

Er det noen her som har gått voksenopplæring for studiekompetansen? Erfaringer? De fagene jeg skal ta er engelsk, naturfag, samfunnsfag og histori :) Trengte eeegentlig ikke samfunnsfag, den hadde jeg fra før av - men hadde en 3'er så skal prøve å forbreden den ;) (Mattematikk og norsk blir å ta til neste høst)

Og en ting til. Hvor my ca koster barnehage? To ettermiddager / kvelder i uke. Hun sa at det ble ikke "ordinær" barnehage, liksom. Så jeg koms til å få kontantstøtten likevell.

Jeg gleder meg faktisk som en unge til å tirsdag, da jeg skal på skolen igjenn. Må dra å kjøpe meg nye klær til første skoledag ja ;) Hehe

*GladeMeg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig godt at ting ordner seg for deg. Det er fordi du har fortjent det, det vet du:)

Masse lykke til med skolegang og alt annet. Ble rent glad av å lese dette innlegget.

God klem til deg

Skrevet

Gratulerer!:0)

Det er min erfaring også; at det faktisk ordner seg for snille piker:)

Skrevet

Åhhhh, det er så DEILIG å høre at ting ordner seg! Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...