Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 ...Det gjør faktisk det!!! Er alenemor, og har en sønn på 1 år. Jeg mangler studiekompetansen, så i den siste uken har jeg tenkt en del på NKS eller NKI for å ta den over nett. Så kunne jeg være hjemme med sønn. Ettersom at voksenopplæring er på kveldstid, så har jeg sett på det som Umulig å klare å gjennomføre med tanke på sønn, barnevakt osv. MEN på onsdag tok jeg meg en ringe runde, ringe NAV, kommunen osv. Utgiftene for å ta studiekompetansen via NKI eller NKS kunne jeg få dekt av NAV. Så det var jo bra MEN så begynnte jeg å tenke litt, hvis jeg skal ta fag over nett i 2 år, så kommer jeg jo bare til å sitte hjemme framfor pc uten å treffe andre. Så begynnte jeg å tenke på om det muligens var noe bhg som var åpen på kveldstid eller noe. Ringte kommunen, de tipset meg om en barnehage her som hadde brukt å ha åpent på kveld også. Så jeg ringte dit, og de kunne de ha!! Det var ikke noe problem, og mini kunne få plass. Så ringte jeg VGS for å høre om voksenopplæring, han sa det egentlig var fult men kansje det gikk med noe fag. Så var jeg å snakket med han dagen etter, og han klarte å skvise meg inn i noen fag. Så nå allerede på tirsdag (TIRSDAG!!) begynner jeg ¨på voksenopplæringen! Jeg gleder meg kjempe masse, og er kjempe motivert for å klare det her! Og lillegutt begynner i barnehagen på tirdag. Skal dit en tur på mandag, for å treffe de og hilse på. Er tirsdager (16.30-22.15) og torsdager (18.00-21.15) ca det blir å være på skole og lille gutt i bhg. Er så kjekt, for barnehagen er rett nedenfor vgs. Er sååå glad!! Det er jaggu ikke dårlig å få både skoleplass OG barnehageplass på en dag Håper virkelig mini trives der, der var ingen andre barne der på ettermiddag / kveld da. Men det var to stk som skulle ha ansvar for mini de to dagene. De skulle også bruke ene ettermiddagen i uke på å dra i et svømmeannlegg som er her i byen Er det noen her som har gått voksenopplæring for studiekompetansen? Erfaringer? De fagene jeg skal ta er engelsk, naturfag, samfunnsfag og histori Trengte eeegentlig ikke samfunnsfag, den hadde jeg fra før av - men hadde en 3'er så skal prøve å forbreden den (Mattematikk og norsk blir å ta til neste høst) Og en ting til. Hvor my ca koster barnehage? To ettermiddager / kvelder i uke. Hun sa at det ble ikke "ordinær" barnehage, liksom. Så jeg koms til å få kontantstøtten likevell. Jeg gleder meg faktisk som en unge til å tirsdag, da jeg skal på skolen igjenn. Må dra å kjøpe meg nye klær til første skoledag ja Hehe *GladeMeg*
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Så utrolig godt at ting ordner seg for deg. Det er fordi du har fortjent det, det vet du:) Masse lykke til med skolegang og alt annet. Ble rent glad av å lese dette innlegget. God klem til deg
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Gratulerer!:0) Det er min erfaring også; at det faktisk ordner seg for snille piker:)
Gjest Tale30 Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Åhhhh, det er så DEILIG å høre at ting ordner seg! Masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå