Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Jeg syns liksom at alle gynekologiske undersøkelser ender opp med å bli pinelige. Sånn som sist f.eks. var jeg på undersøkelse etter fødsel. Fikk en ung, kjekk nyutdannet mannlig lege. Og jeg tenker at jaha, dette kan fort bli pinelig. Og joda. Det ble det makkverket. For det første så presterte han å velte hele det bordet han hadde alt utsyret på, sånn at han måtte springe ut og finne nytt av alt utstyret. Mens jeg da lå der og sprika. Så sier han da i det han kommer inn i rommet. "Jaja, du ligger her å venter du" mhm. Så skulle han sjekke hvordan ståda var etter fødsel, og ba meg knipe mens han holdt en finger inni. Og så utbryter han "Her var det godt og trangt ja" mens han smiler lurt. I det samme han har sagt det rødmer han noe voldsomt. Litt feil ordvalg kanskje, han mente vel bare at jeg hadde kontroll over knipemusklene da, men det kom liksom så feil ut. Resten av kontrollen var preget av at både han tydeligvis var flau. Og jeg også for den del. Og så skulle han sjekke hvordan livmoren lå fordi jeg skulle sette inn spiral senere. Han begynner å snakke om de trådene, om at det fort blir ubehagelig om de blir for korte, og ubehagelig om de er for lange. Og så sier han da "var sammen med en dame, og hver gang vi skulle ha sex stanget jeg penis inn i de trådene. Kjempevont" TO MUCH INFORMATION. Og så ble han bare ennå mer flau. Virket som om han etterhvert ble så nervøs, at han bare plumpet ut uten å tenke seg om. Var sykt glad da jeg kunne hoppe ut av stolen, og kle på meg igjen. Hvordan er det med dere? Er det bare rett og slett uungåelig at en GU blir flaut?
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Jeg har aldri syntes det var flaut, men det er godt mulig jeg hadde gjort det med en slik lege du beskriver...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 nei.. hater GU av hele mitt hjerte, og det er bestandig ubehagelig når man må ligge å skeve for vilt fremmede menensker - mens de skal sjekke ståa liksom hadde en gang en lege med så store fingre at det gjorde svinondt!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Hadde en lege som sa til meg da jeg var en smule nervøs på 6-ukerskontrollens GU; "Slapp av, jeg skal ikke voldta deg". Eeeh,det var veldig pinlig, siden jeg ikke fryktet en eventuell voldtekt akkurat.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 22:03 : herrreguuuud, jeg hadde dødd
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Hehe, herregud, jeg rødmer av legene deres! Hjelpes, noe så uprofesjonelt! Det var laaangt over streken, både han som hi snakker om og han med voldtekten. Går det an. Ja, jeg synes gu er veldig flaut, og gruer meg til hver gang jeg må. Jeg føler at det er veldig ydmykende på et vis.
OsloMor Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 La meg si det slik at jeg har insistert på å bli henvist til min faste gynekolog etter det. Aldri GU hos fastlegen igjen nei, uansett hvor lite grunn det er for å gå til en ekte gynekolog.
OsloMor Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Var visst ikke anonym der nei, men shit au;)!
Gjest Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Huff da! Det skal vel kanskje ikke så mye til før en sånn situasjon blir flau.
OsloMor Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Forsikringer om at fastlegen ikke skulle voldta meg hjalp iallefall ikke på stemningen, for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #12 Skrevet 22. august 2009 Jeg har en kvinnelig lege så det er ikke pinlig, men fy så dårlig jeg blir etterpå, holder på å besvime flere ganger. Liker IKKE gu undersøkelse. En gang når jeg skulle på sjekk så var ikke hun som jeg pleier å ha der, så det kom inn en turnus lege, å han måtte ha med seg en annen lege inn, begge var menner. Det fristet IKKE. Kom meg fort ut derfra.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Ei venninne av meg skulle ta gu, var en mann som gjorde dette. midt under undersøkelsen stappa han et par fingre oppi rompa.. Er det normalt?
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #15 Skrevet 22. august 2009 Jeg har aldri fått fingre opp i rompa...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Jeg har aldri det og jeg har tatt gu en del ganger.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Det er normalt, men litt gammeldags.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #18 Skrevet 22. august 2009 Normalt Finger i baken bør utføres enten hvis det har vært ruptur grad2 eller mer under fødsel (for å sjekke at lukkemuskelen ikke er skadet). Eller hvis det er noe som skal sjekkes på bakre skjedevegg, vorter, kuler eller slimhinneforandringer etc Hilsen den anonyme legen
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 For en merkelig gynekolog.. Hadde gått sekundet han bemerket at det var "godt og trangt". Uproft.
Himmel og hav Skrevet 22. august 2009 #20 Skrevet 22. august 2009 Jeg ble kurert for flauhet på min aller første GU som 18- åring. Så hver gang jeg er til GU nå, så tenker jeg bare på den gangen. Legen som skulle utføre GUen var kandidat og ganske ung ( og kjekk). Jeg hadde aldri gjort dette før, og deg er jeg jaggu ikke så sikker på at han hadde heller. Vi hadde en veldig god tone, og han forklarte hvordan jeg skulle sitte mens jeg kravlet opp i dette makkverket av en stol. Så langt gikk alt etter oppskriften. Så gikk døra opp, og en sykepleier kom inn og lurte på om det var greit at hun gikk for dagen, og det var det jo. Så vi var aleine på kontoret, legen og jeg. Han rigget seg til med stol, utstyr, hansker og lampe...lampe, ja...poff! sa det, da han skrudde den på. Uten arbeidslys ble det vanslekig å se opp i strutla, så han begynte å fly rundt og sjekke skuffer og skap for lyspærer. Etter en stund kom han noe beskjemmet tilbake og måtte innrømme at han ikke kunne finne noen ny pære, men " jeg fant denne!" sa han stolt og holdt fram ei lommelykt! Ja,ja, så satte han i gang da, med lommelykta under haka, vattpinner og mureskjeer og hva det nå er de bruker der nede, men lommelykta falt stadig ned, og hver gang han flyttet på seg så lyste han på feil sted. Til slutt bare hikstet vi av latter begge to, og alt som kunne vært pinlig ble bare moro.
Sjefsmegga Skrevet 22. august 2009 #21 Skrevet 22. august 2009 hehe... Jeg har en diskrè og kjapp fastlege som ikke snakker om underliv annet enn ren informasjon om hva han foretar seg når han undersøker meg. Så derfor har det heller aldri blitt pinlig. Men nå er ikke han helt fersk heller, så han har vel gjort seg ferdig med flausene og er vel så vant at han ikke synes det er pinlig selv lengre heller. Anbefaler deg en kvinnelig lege, eller en mannlig lege som har holdt på i noen år, men som heller ikke er helt utdatert vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #22 Skrevet 22. august 2009 HI her, jeg har egentlig en annen fastlege, men hun er ute i svangerskaps perm (lå på barsel samtidig vi, hehe)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #23 Skrevet 22. august 2009 Ei jeg kjenner fikk følgende kommentar på sin 6-ukers kontroll: "Herregud, det er det verste jeg har sett!" Legen (mannlig) beklaget det med en eneste gang, da han skjønte hva han hadde sagt. Det han mente å si, var at stingene ikke var helt som de skulle.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #24 Skrevet 23. august 2009 Legen min forteller litt om hva hun gjør, og så distraherer hun meg med å spørre om datteren min eller dagligdagse ting, blir aldri flaut, men så er hun veldig behagelig og flink også
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #25 Skrevet 23. august 2009 Synes legen HI var veldig uprofesjonell. Jeg har kun vært hos kvinnelige leger ved GU, synes det er greit.. ) Har vært på innvendig UL med med mannlige leger, men det er det. Holder meg til kvinnene og synes ikke det er flaut eller pinlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå