Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 hvordan går det, biter alle unger? mini har akkurat fått tann og frykter å bli bitt.... tenk om han biter av vorta.... er redd hver gang jeg skal amme....
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 hehe.. slapp av:) De biter ikke slik at brystvorten ramler av. Jeg sluttet å amme da ungen var 10 måneder, for da gadd hun ikke suge, men lå bare der og småbet i brystvorten. For så å kikke opp på meg med et skøyeraktig blikk. Røver'n til mamma:)
Joikaboll@ Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Hehe... dette var min store frykt også. Ammet til 14 mnd og 12 tenner. Joda, han beit mange ganger, men da fikk han ikke puppen tilbake før neste måltid. Beit aldri av vorta, men det kunne være sinnsykt vondt. Et lite tips: La pekefingeren din ligge på puppen rett ved barnets munnvik, og så snart du kjenner at et tygg er i anmarsj, dytt fingeren inn i barnets munn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 tror ikke de klarer å bite av vorta,det gjorde ihvertfall ikke min sønn når han begynte å "bite". han bare "gnagde" hvis du skjønner,klødde litt i gummene sikkert.. gjorde allikavell veeeldig vondt,men jeg fikk råd om å hoppe til litt med et lite hyl..jeg gjorde det og da stokk han og så da stoppet han med det
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Snuppa har akkurat fått sin 3.tann, hun har bare bitt meg hardt en gang! (blodet bare rant,vondt ja!) Er selvsagt småredd hver gang hun får pupp nå, venter til hun er kjempe sulten før hun får mat.. Mens guttungen bet meg aldri, og han ble ammet til han var 1 år.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Ammet alle mine tre barn til dem var godt og vel to år. Da de fikk tenner bet de alle EN gang, det var ikke særlig vondt men jeg hylte og tok dem bort fra puppen med en gang. Det skjedde aldri igjen:) Kos deg med ammingen du, du vil aldri angre på å ha ammet lenge! Garantert.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Ammer fremdeles lillesnupp på snart 14 mnd, og har vel fått noen bitt siden hun fikk tenner. Det gikk veldig bra veldig lenge, men når hun tippa året hadde hun en periode hvor hun BEIT, og så dro hodet bakover og dermed trakk i puppen så langt hun greide før hun mistet taket. Styggvondt! Ble et lite rift en gang, men hun greide ikke å bite meg til blods. Var i en ukes tid sikker på at nå måtte jeg slutte å amme, for jeg satt på nåler og ventet på bittet hver gang hun fikk pupp. Men hun sluttet når jeg konsekvent sa "AU!", og pakket bort puppen når hun beit. Nå er det lenge siden hun har bitt meg, enda hun fremdeles biter og trekker i alt mulig anna... Men som sagt, ammet i mange måneder før hun begynte å bite overhode - de første fem-seks månedene med tenner merket jeg ikke noe som helst til dem. Så ikke ta sorgene på forskudd, det er ikke sikkert du noengang blir bitt Og det skal MYE kraft til før det blir sår, det kan jeg altså skrive under på (hun beit meg i armen med ca samme kraft som når hun beit i puppen en gang, og selv igjennom en tykk genser fikk jeg et skikkelig blåmerke. Men har som sagt bare en gang fått en liten rift i puppen, ingen andre merker av noe slag. Huden der er nok seigere enn den ser ut til...)
Ranveig R Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Trur begge våre beit meg ein gong eller to kvar. Så uforberedt som eg var ropte eg AU! og tok ungen vekk frå puppen. Det skjedde ikkje igjen.
CMH Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Ammer jenta min på 7 mnd 2-3 ggr i døgnet, hun har 5 tenner men det går fint. Biter litt innimellom, men det tilpasser de seg! Slapp av, han biter nok ikke av deg vorta
Gjest Skrevet 23. august 2009 #10 Skrevet 23. august 2009 På ammehjelpen.no er det en del gode tips angående biting. De trenger jo forresten ikke ha tenner for at det skal gjøre rimelig vondt når ungen stenger munnen så hardt han kan (noe eldstemann begynte med da han var ca 5 mnd og ikke hadde ei eineste tann). Det som gjorde vei i vellinga her var å uten en mine koble ham av umiddelbart når han beit og pakke vekk maten en ti minutter eller noe. Han lærte raskt at biting betydde at matfatet forsvant foran nesa på ham ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå