Gå til innhold

Velling vs grøt?? Trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter man med velling eller grøt først? Hvordan lager man velling? og hvilken grøt er best å starte med? Lillemann er 5 mnd.

Ikke lett det her, hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

velling er vel bare litt grøtpulver i melka. bare sånn at det blir litt tykkere enn vanlig melk. må ha litt større flasketutt eller klippe hull i. mtp grøt så synes jeg at maisgrøt var best å starte med;)

Skrevet

Da vi måtte starte med grøt litt før snuppa var 4 mnd, i samråd med hs, sa hun vi ikke skulle gå for velling. Hun anbefalte å begynne rett på grøt. (vet ikke hvorfor, syntes det var helt greit å gå for grøt).

Vi startet med maisgrøt, og det falt veldig i smak(: Ville muligens velge en som man kunne blande med vann istedet for mm/ mme. Jeg synes det er mye styr å pumpe for en porson grøt, så det blir til at jeg ordner litt mme.

Skrevet

min liker ikke smaken på maisgrøt med mm/mme.

Men likte godt risgrøten banansmak laget med vann.

Hun tåler ikke melk da, så kan ikke bruke den risgrøten. Så her blir det maisgrøt med mm med raspet eple eller banan oppi, da liker hun det kjempe godt;)

Hun er 5,5 mnd.

Men vet ikke helt når man skal gå over på en grøt som er litt mer næring i?

Hun spiser også 1 helt glass med middag, og noen ts med sviske/eplemos til dessert for å holde i gang magen!

Skrevet

Er greit å bytte grøt når hun er rundt 6 mnd. Da trenger de jo mer næring, og en kan begynne på 6 mnd grøt.

Her er vi bare på 1 porsjon grøt om dagen+ sviske/ fruktmos og hs sa at vi snart bør introdusere litt mer fast føde. Vann sliter vi med å få i frøkna.. Skal til Spania i 3 uker neste mnd, så håper hun har akseptert det innen da(:

Skrevet

Tusen takk:) Tror jeg skal prøve meg litt fram med grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...