Gå til innhold

lite liv i magen - uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å beholde fatningen her, men begynner å bli temmelig urolig. Kjenner (igjen) lite bevegelser og fra mitt lille blåbær - siden igår egentlig. Dette har gjentatt seg den siste måneden med ganske nøyaktig to ukers mellomrom. Noen som har hatt det slik. Vet at jeg ikke kan legge meg uten at bevegelsene er "lik seg selv" igjen, må vel i tilfelle ringe føden. Nå er det mer bobling, temmelig langt nedi bekkenet, ikke de gode sparkene som er rundt navlehøyde. Hmmmm - andre som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det på akkuratt samme måte. Snakket med legen og hun sa at det var helt normalt at det innimellom ikke var så mye liv. Men bobblinga er positivt. Men er du usikker så må du ringe føden! Viktig at man gjør det hvis man er så usikker på om det er liv i den lille:-)

Lykke til!!

Skrevet

Hei du :) Kanskje den har lagt seg litt i seteleie ? Da kjenner man kun spark / bobler etc nederst, sier ikke at det må være slik, men kan være. Jeg har heller ingen spark oppe, kun nede, kjennes ut som små spark/bobler/berøringer nederst i lysken, og rett over livmortappen på en måte.

Skrevet

Takk for svar. Skal ta meg en dusj nå - for deretter å legge meg litt....om jeg fortsatt er urolig, så skal jeg manne meg opp til å ringe føden, ja.

Skrevet

Jeg ville ringt med en gang og fått kommet inn og sjekket, rett og slett så du får slappet av. I tillegg får du jo sett leiet på barnet, kanskje det faktisk ikke er "verre" enn at den har snudd seg. Eller at den nå har mindre plass og derfor beveger seg mindre ! Lykke til, la oss vite da, dersom du ringer :)

Skrevet

Ring jordmor, legen din eller föden så du får svar best svar. Ikke noe godt å väre urolig.

Jeg kjente og plutselig mye mindre liv omkring uke 33, nesten ikke noe i löpet av dagen. Ble jo urolig men var ikke i tvil om liv, men syntes det var rart. Hadde hun det bra der inne?

Jeg ringte jm og fikk komme inn. Min lille tulle lå da med hodet godt ned i bekkenet (ikke festet) og ryggen ut mot magen og sparket mot ryggen min...fått mindre plass der inne og klarer dermed ikke de store frasparkene... alt var vel.

Nå er jeg 37+1 og det har godt ned og opp med spark. Bevegelse kjenner jeg godt. Hun skubber i veggene til stadighet. Godt å få litt ro iblandt synes jeg nå, men for mye er ikke bra. Da blir man jo urolig igjen :) Mamma gener

Skrevet

Var veldig i tvil igår, men i og med at det har vært slik to ganger tidligere, så prøvde jeg å være litt tålmodig. Idag - og spesielt utover dagen har det vært gode, kjente bevegelser igjen. Men - har nå mye kynnere - og det er i tillegg ingen tvil om at bekkenet nå får seg noen killevinker av den lille.... Er lettet over at alt virker greit igjen. Det beste av alt er at jeg skal på ul til tirsdag, så da får jeg tatt opp dette her.

Takk for svar, damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...