Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg velge manuell eller elektrisk brystpumpe? eller kanskje begge?

noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne oppover..... for eg lurer på det samme. Vet ikkje om eg skal vente med å kjøpe til etter fødselen for å se om det blir bruk for det, eller om det er greit å ha i hus FØR fødselen.. hm..

Skrevet

Når det gjelder Avent sin, ville jeg nok valgt den manuelle. Har både den manuelle og elektriske, og for meg funka ikke den elektriske, så det endte med at jeg måtte sitte og pumpe manuelt til slutt alikevel.

Har nå fått låne en elktrisk Medela brystpumpe av svigerinna mi, så gleder meg til å prøve den:)

Skrevet

Jeg anbefaler Medela elektrisk pumpe! Hadde bruk for denne hele ammeperioden:)

Skrevet

men er det lurt å kjøpe FØR fødselen? eller vente til etter?

Skrevet

Slår et slag for Medela jeg også. Er så heldig at jeg får låne en pump-in-style elektrisk dobbeltpumpe denne gangen også. Har Medela manuell også og er fornøyd med den også. Men syns at manuell kun funker til å tømme med, ikke til daglig pumping pga sårhet eller opprettholde melkeproduksjon osv.

Skrevet

hmm.. Jeg tror jeg ville hatt det i orden FØR. Men dette er fordi hvis jeg plutselig sitter der en kveld og virkelig skulle ha pumpa meg pga at jeg er sår eller noe, så har jeg den i hus og kan da faktisk gjøre det.. Hvis du skjønner.. hehe... Men ja, jeg anbefaler å ha sånt i hus.. Men så har man jo de som ikke trenger det i det heletatt da.. Så må jo være opp til hver enkelt.. De koster jo litt liksom.. Men er verdt pengene om du virkelig har brukt for den, for å pumpe for hånd kan være krevende, og iallefall i starten...

Skrevet

Hmmm...jeg som hadde bestemt meg for å kjøpe Avent sin elektriske pumpe. Ble litt betenkt når ingen av dere var fornøyd med den. Syntes det er litt vannskelig dette her. Jeg kommer til å kjøpe pumpe før ungen er født.

Skrevet

Medela, Medela, Medela! Helt super elektrisk pumpe. De har flere modeller å velge mellom som passer ditt behov, pluss MASSE ekstrautstyr slik at jobben går fort og mertefritt. Har dårlige erfaringer med manuelle/håndpumper. Jeg satt med en alvorlig brysbetennelse og skulle håndpumpe.. det gikk ikke bra! men da jeg fikk den elektriske så løsnet det kjempefort!

Så nå når jeg venter barn nr 2 så har jeg min kjære Medela Mini Electric Plus stående klar :)

Skrevet

Jeg syntes avent sin manuelle fungerte greit. Jeg fikk "akutt" bruk for den sist så var glad jeg hadde kjøpt på forhånd. Men det er ikke alle som trenger pumpe. De selger avent sin på de fleste apotek så dersom du har et døgnåpent apotek i nærheten er det kanskje ikke nødvendig å kjøpe inn. Evt. kan man jo la vær å åpne pakken og levere den tilbake hvis du ikke får bruk for den. Det er forresten også mulig å leie elektriske brystpumper hvis man får behov for det - blant annet på noen helsestasjoner.

Skrevet

Jeg kjøpte manuell pumpe fra Avent til førstemann men syntes den var tungvinn å bruke, ble veldig sliten i hånden av pumpingen og den var lite effektiv. Så etterhvert kjøpte jeg Medela elektrisk pumpe (hadde bare en modell der jeg kjøpte som var helt enkel) og den pumpet veldig effektivt og var slapp jo senebetennelse i hånden pga. pumpingen :) Den kan også regulere pumpestyrken etter hvor øm man er i brystet og det er fint, kan begynne forsiktig og øke etterhvert f.eks.

Jeg behøvde dem ikke fra starten men om man blir sår av ammingen før du og babyen "lærer" å amme riktig så det ikke blir sårt, så kan det være hjelp i å pumpe en dag eller to så brystvorten får grodd seg fin igjen samtidig som melkeproduksjonen opprettholdes og man kan mate babyen med skje, sprøyte (uten spiss!) eller kopp. Ikke bruk smokk i starten, da er det vanskelig for den lille å lære å die ved brystet.

Snart trebarnsmamma

Skrevet

Jeg fikk ikke til amminga, så med en gang vi var hjemme fra sykehuset sprang mannen min til Babyshop og kjøpte Meleda elektrisk. Ble også pumpet på sykehuset, og ga melk med kopp. Jeg skulle gjerne hatt den i hus før fødselen, men hvis man får ammet fra start blir det sikkert annerledes!

Skrevet

Jeg brukte avent pumpen med en gang jeg kom hjem fra sykehuset med nr 1, men jeg tror jeg ville ha ventet med å kjøpe en elektrisk(hvis den er dyr) Med førstefødte, kunne jeg ha pumpet dagen lang, det randt melk ut, Med nr to kom det ikke ut en dråpe når jeg skulle pumpe meg, hadde utrolig lite melk. Så jeg er spent på hvordan det blir med nr 3............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...