Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Jeg tar imot alle erfaringer om hvordan takle hverdagen med to tette. Det vil være ca. 1,5 år mellom mine! Får dere til å samkjøre barna?
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Ja planlegging er "halve jobben" syns jeg. Eller nå har de blitt store da, men det var veldig viktig mens de var små. Og da gikk det kjempegreit, tom på tross av at nr to var kolikkbarn (reagerte på mm når jeg spiste mat med kumelk fant vi ut etter 4 mnd...) Jeg gjør noe som nesten er som å banne i kirka her inne da, jeg prøver å styre måltidene til de små litt. De spiser med 2,5t - 3t mellomrom på dagen, helt fra de er bittesmå, og det fungerer kjempefint. (Bare for å konkretisere betyr det at har det gått 3t fra forige måltid, så vekker jeg den lille og ammer. Jeg har aldri nektet en sulten baby mat. Griner han etter to timer, så sjekker jeg bleia, om han er trøtt, overstimulert eller har luft i magen. Leter den lille etter puppen så får han den selv om det bare har gått en time. Men det har vel skjedd 3-4 ganger, siden de pleier å både spise godt og sove godt når de får store måltider jevnlig gjennom dagen. Så det anbefaler jeg). Men altså, ut i fra dette var dagen vår ca sånn: kl 7 - Ga lilletulla mat, koste litt, badet og kledde henne for dagen, og la henne igjen. kl 8 - Storebror våknet. Vi spiste frokost, dusjet og stelte oss. Han lekte i stua mens jeg ryddet kjøkkenet, også lekte vi sammen. kl 9.30- Vekte lilletulla og ammet mens storebror fikk se barne-tv. Etter det gikk vi ofte på tur, eller til lekeplassen, så sov snuppa i vogna. kl 11.30 Spiste jeg og storebror lunsj sammen, så la jeg han ca kl 12, og ga lilletulla mat. Så var det min og hennes "alenetid", vi lå og pratet og sang (altså jeg, hehe) til hun ble trøtt. Så sovnet hun i armene mine i senga, og jeg rullet over på andre siden av senga og sov litt jeg og. kl 14.30 spiste hun igjen, mens hun la seg lekte jeg og storebror litt, og så lagde jeg middag mens han satt på benken og prøvesmakte kl 16.30 kom mannen hjem, og vi spiste sammen kl 17 spiste minsta igjen (veldig deilig at hun sov mend vi spiste) Etter det overtok mannen barna, og jeg koblet av med litt rydding, støvsuging og vasking. Han så barne-tv med storebror, ga ham kvelds og la ham til kl 8, og da var det tid for å amme minsta igjen. Hun fikk på pysj, og "snakket litt med pappa", og la seg for kvelden. Etter det var det vår tid, og ikke mer rydding. Jeg vekket vesla mellom halv11 og 11 for å amme henne, og etter det var det natt for alle. Hun våknet en gang i løpet av natta, men sluttet med det da hun var fem-seks uker. Jeg ser at det kan se litt voldsomt ut, men det var veldig koselig Jeg hadde begge barna hjemme hver dag da. Og med denne dagsplanen fikk jeg tid alene med begge barna, alle fikk spist når de skulle, jeg fikk en hvil / lur hver dag, fikk vasket og ryddet og vasket klær. Vi senket kravene litt om hvordan huset skulle se ut, og tenkte oss om før vi dro avgårde på noe som "krevde mer enn det gav". F.eks. gikk jeg heller alene å handlet mat eller klær mellom to amminger på ettermiddag / kveld i steden for å dra med begge barna på dette på dagen. Men jeg husker dette som en veldig koselig tid med de små
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 23. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2009 Hei Lykketrollet! Tusen tusen takk for en flott tilbakemelding. Jeg har limt svaret ditt inn i et word dokument, slik at jeg kan ta det frem når mini er født, hehe :-) Det ser ut som du har hatt en utrolig koselig tid med de små ja! Jeg kommer også til å gå hjemme med begge, så jeg har mulighet til å legge opp dagen i nogenlunde samme duren som deg. Lykke til med 2010 babyen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå