Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken er favoritten din? Den brune kaka på side 4 var fin. Var mange som ikke så ut som kaker.

Hvorfor vil ikke mannen din gifte seg da?

Skrevet

er mangen favoritter her :) ja, var mangen så såg ut som leke kaker :)

han forstår ikke vitsen med det, sløsing med penger osv. men er ikke snakk om eit stort bryllup med 100 gjester å den dyreste maten som finnes! men eg har sagt at viss me ikke gifter oss innen en viss tid, så gidder eg ikke. eg syns det er en trygghet for både oss og thalie at vi er gift.

Skrevet

En sånn gubbe har jeg å.. han synes det bare er tull og ja at man bare får et papir og at det er sløsing av velig mye penger...

Men jeg ville ikke giftet meg hos byfogden da lar jeg heller være, skal jeg gifte meg må det bli i kirken. Ikke noe super stort bryllup, og enkel mat osv...nå har vi vært sammen i 11 1/2 år hehe, så tiden får vise hva som skjer... jentungen vil gjerne at vi skal gifte oss, hun spør om det hele tiden hehe

Skrevet

Å skjønner veldig godt du vil gifte deg. Jeg vil gjøre det igjen. (med samme mann allså), syntes bare det var så fantastisk flott. Elsket å gå med stor, lang flott brudekjole. Planleggingen var gøy, og hadde jeg fått gjort det en gang til hadde det jo vært så mye bedre!!

Og jeg syntes ikke bare det er ett papir, og festen trengs ikke gjøres dyr i det hele tatt. Dere finner sikkert ett sted til å låne hos noen dere kjenner, via jobb til noen eller lignende. Maten kan dere og fam lage på dugnad, så kan dere få russen(de liker å tjene penger til utstyr), en lag/forening til å komme og servere.

Helt sikkert en i fam som er god til å ta bilder som kan ta bilder like godt som en annen fotograf, bare sørg for å ta masse bilder og gjerne mer enn en fotograf.

Kjolen din kan du kjøpe billig, men flott, nydelig på nett. Trenger ikke koste mange tusener.

Som dere ser liker jeg bryllup uten at de trenger koste all verden. Lykken er jo å gifte seg ikke at festen skal gjøre folk konkurs. Og dere får kanskje noe pengestøtte fra foreldrene deres også? ( som bryllups gave?)

Og jeg personlig (kanskje jeg er gammeldags), men jeg syntes det viser mer stabilitet når en er gift. Og at en har valgt og dele på ALT, det økonomiske, ansvar om barn, hus, hjem. At disse tingene er felles og ikke "bare" en som har flyttet inn så har den liksom bare blitt boende "hos han/henne" og de har blitt samboere uten at noe egentlig har vært gjennomtenkt og snakket om. Har liksom bare blitt sånn. Og de (mener ikke alle, men mange jeg vet om og kjenner som er/ har vært samboere) de deler ikke 50/50. men deler det som i mitt og ditt. Ved ekteskap har jo faktisk en av dem fridd, har valgt og dele resten av livet sammen med den andre personen, valgt og dele alt på godt og vondt, og tatt det skrittet til å si dette høyt foran venner og vitner i kirken.

Skrevet

Jeg er litt omvendt jeg. Nå er det jo slutt mellom bf og meg, men jeg ville ikke gifte meg.

Hadde jeg truffet en mann som tok meg med storm og jeg visste at dette var mannen så ville jeg gjerne giftet meg. Men visste nå at det var et spm om tid så et bryllup hadde jo blitt helt idiotisk for oss.

Håper han snur da. Er dere forlovet?

Skrevet

eg MÅ ikke gifte meg, men er jo som jenter flest, alltid villet giftet meg. så hadde vore prikken over i`en. men skal være glad for det eg har å har fått tenker eg. kan jo hende han kommer på andre tanker når han blir eldre- (er bare 24).

eg, ja eg ;) har tenkt at vi skal gifte oss på rådhuset å ha en middag med, foreldre, søsken, besteforeldre og barnet. så en vennefest noen uker/måneder senere.

Skrevet

nei, er ikke forlovet. enda ;)

Skrevet

Høres ut som om du ønsker deg et bryllup!

For min egen del ønsket jeg meg ekteskapet med mannen min, og bryllupet var veldig underordnet.

Økonomisk er det jo også lønnsomt å gifte seg, for man får jo en helt ny skatteklasse som man vel sparer rundt 10000 på i året.

Jeg overhørte noen damer som snakket, og hun ene skulle tydligvis gifte seg. Hun var nesten på gråten fordi kirken hun ville gifte seg i ble pusset opp utvendig og dermed var det så dumt i forhold til bildene!! Så snakket hun nedsettende om foreldre og svigerforeldre fordi de ikke ville betale bryllupet. Jeg ble helt kvalm og var på nippet til å si noe, men lot det være...

Fokuset ved et bryllup bør være inngåelsen av ekteskapet, ikke filleting ved en fest. Mitt eget bryllup var veldig uhøytidelig, kjolen min revnet fordi jeg tråkket ned kanten med skoen... vi var i utlandet og maten kom som noe helt annet enn det vi trodde vi hadde bestilt.. osv.. mange småting. Buketten som skulle vært helt enkel kom som et kunstverk og "so not me".. Men alle som var der snakker om det enda, det var så minnerikt, koselig og morsomt.

Så hadde vi en stor fest for venner og familie da vi kom hjem - uten brudekjole og mørke dresser, men med fart og futt og moro!!!!!!!!!! Akkurat som ekteskapet vårt.

Så tenk dere om - ønsker dere bryllupsfesten og oppmerksomheten først, eller ekteskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...