Gå til innhold

Hvor mange av 2007-barna er bleiefrie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten spørreundersøkelse her, basert på at jeg har barn i barnehagen med MANGE 2007-unger og det er bare en (min) som ikke bruker bleier. Så da tenkte jeg å høre med andre 2007-barns foreldre:

Bruker ditt barn bleie i våken tilstand: Yay or Nay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "vår" familiebarnehage er 5 av 6 07 barn tørre. Hele døgnet. Her har barnehagen tatt et kjempregrep om dette- og egentlig satt igang foreldrene. Startet opp med do trening fra ca påske.

Skrevet

Ja det gjør hun, men hun er veldig nært 2008 barn og veldig interessert i do om dagen, så kanskje det ikke er så lenge før :)

Skrevet

2008 barn som er bleiefritt.

Skrevet

Okay, dette er sjokkerende bra nyheter! I vår barnehage er det over 20 2007-barn og en som ikke bruker bleier... og dette barnet er født sent på året også, så jeg syns det er skikkelig rart. Og så er det stress med at de har rutiner på bleieskift, men sliter kanskje litt med dorutinene ennå. Ikke rart når alle går med de DUSTE BLEIENE, hehe.

Skrevet

Det kommer vel veldig an på når på året de er født eller....? er jo nesten et år forskjell på 07- barn...

Mini her i huset er født i november og går på do morgen og kveld og ved hvert bleieskift, men er langt fra bleiefri for det, og jeg synes hun heller er tidlig enn sent ute når hun ikke er to år en gang.

Hvorfor skal alle stresse sånn med dette og være så stolte over de som er tidlig ute...? det er vel ikke noe mer å skryte av enn av en unge som går før andre...? Barn er forskjellig og la dem nå være det...

Skrevet

Jenta mi er ikke i nærheten av å være bleiefri..

Er født i mai og er overhodet ikke interresert i å prøve engang. Men det kommer nok, bekymrer meg ikke akkurat enda :)

Skrevet

min gutt er også født i mai, og er absolutt ikke klar for bleieslutt. riktignok kan han gjerne be om å få tisse på do, og syns det er stas, men når han går uten bleie kan han like godt finne på å tisse på gulvet 1 minutt etter at jeg har spørt han om han vil på do... men jeg stresser absolutt ikke med dette. det kommer nok :)

Skrevet

Jenta mi er bleiefri på dagen, men nattbleien er fortsatt i bruk.

Skrevet

Sent 07-barn, ikke i nærheten av bleiefri. Synes det er stas å sitte på do innimellom, men det kommer ingenting.

Skrevet

snuppa er født i aug 07, har ikke begynt med å dotrening, men jeg har en datter som er sent ute, akkurat begynt å gå, snakker ikke. Vært sent ute med endel, så stresser ikke akkurat med det.

Skrevet

Maijenta her er den eneste bleiefrie i sin barnehage.

Skrevet

Nei,hun har ikke brukt bleier siden i januar. Er født januar 2007 :)

Skrevet

vår er født i mars 07 og sluttet m bleier på dagen i juni. Helt av seg selv...vi har aldri stressa m noe m bleieslutt el dotrening. :-)

Skrevet

Jepp, ho brukar bleie. Nov 07, sein med "alt", så ho skal få litt meir tid på seg. Har ei potte som ho likar å sitte på, men reiser seg heller opp og tissar på golvet ;-p

Reknar med at ho blir tørr neste sommar (2,5 år).

Skrevet

Hvorfor stresse? Sønnen min er født sommeren 2007, men ser ingen grunn til å mase med det enda jeg, han er da ikke så store tassen. Satser på å ta det neste sommer heller.

Skrevet

juni-07 barn og ikke bleiefri. Tror ikke han blir det før nærmere sommeren igjen når han blir 3 år.

Skrevet

Mine barn var begge neste 4 år før de sluttet. Var tidlig ute med motorikk og prating, sent ute med å bli "tørrlagt".

Skrevet

Juli 07 barn og overhodet ikke interessert i potte.. det gjør ikke meg noe, jeg vet jo at det kommer en tid hvor det plutselig blir mer interessant. Jeg prøver igjen nå og da.

Klart det er stas med alt barnet lærer, min jente er 2 år og 1 mnd og foran gjennomsnittet når det gjelder å prate, synes hun er smart også, men i det lange løp så er det ikke når de begynte å prate eller når de sluttet å bruke bleie som bestemmer hvordan de gjør det her i livet :-)).

Skrevet

Min gutt er født i juli 07 og bruker fortsatt bleier. Vi har ikke stresset med do/pottetrening. Jeg hadde egentlig en fiks idé om at han skulle være bleiefri denne sommeren og kjøpte inn potte og do-ring, men det har ikke blitt brukt.

Grunnen er at min mamma, som er spesialpedagog og har jobbet i barnehage i mange år, frarådet meg å gå i gang med dette så tidlig. Gutten min har slitt med pratingen og vært mye frustrert over og ikke gjøre seg forstått (er bedre nå), mamma mente derfor at han ikke burde ha flere ting han føler han ikke mestrer.

Jeg tror rett og slett man må vurdere hvert enkelt barn og se på helheten i utviklingen når man vurderer å gå igang med tidlig bleieslutt. Noen er klar for det når de er to år, andre ikke.

Skrevet

Jeg slutta da jeg var ett år, mens dattara mi er aug07 barn, og fullstendig uinteressert i do, potte og doring. Men det kommer nok, så jeg håper de stor i bhg kan gi positive vibber, sånn at vi slipper bleier mer enn ett års tid til:) Men her er det ingen stress med saken, bare så det er sagt...

Skrevet

Juli-07 barn her som har bleier hele døgnet. Vi begynte med dotrening i sommer og det gikk fint en stund, men så var det bråstopp. Nå sier hun ifra når hun vil tisse på do innimellom. Hun får bestemme det selv, men vi tar en ny "ordentlig" runde till jul da hun får et søsken i januar. Kunne vært kjekt å hatt henne bleiefri da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...