Gå til innhold

Når introdusere ny kjæreste for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spm begynner å bli litt aktuelt, så lurer på hva andre tenker om det? Når det er ok å la en kjæreste treffe barna? Jeg har en gutt på to, og har truffet en mann jeg liker veldig godt. Har absolutt ikke tenkt til å presentere ham for mini ennå, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker? Hva er "vanlig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min beste venn introduserte den nye kjæresten sin for barna etter 8 mnd. Han har barna 50% og det var på tide. De er virkelig tette, og jeg tror at hun flytter inn når de har vært sammen i 1,5-2 år. Mor var informert i god tid, og hun snakket positivt om den nye kjæresten i et par uker, og det var vel elstemann som spurte faren til slutt om at de gjerne ville måte henne. Jeg synes de gjorde det på en fin måte, men jeg aner ikke hva som er vanlig.

Skrevet

Blir kanskje litt feil av meg å svare, for her har "nesten" kjæresten allerede møtt sønnen min. Han har kommet før legge tid et par ganger og vi er ikke "offisielt" sammen.

MEN, jeg har mange guttevenner, så sønnen min på 4,5 år vet jo ikke forsjell på kjæreste og venn.

Kommer nok til å gå en stund før vi oppfører oss som kjærester rundt ham, men jeg har allerede sagt at vi kommer til å være sammen med xx i tiden framover, da sa sønnen min JIPPI!!!!!!!!!! så tror ikke dette blir et problem :)

Dessuten så har det vel litt å si at jeg har aldri vært sammen med barnefar som sønnen min kan huske. Har heller ikke kontakt med ham i dag. Blir vel litt anderledes for dem som husker mor og far sammen..??

Skrevet

Her tok det bare noen uker før datteren min møtte min kjæreste. Som hun over her sier så merket hun ikke forskjell på guttevenner og kjæreste fordi vi drev ikke å klina foran henne heller..hehe..

For meg var det viktig å se samspillet mellom de for å vite om dette kom til å fungere. Men nå kommer det jo også ann på alder. Hadde barnet mitt vært i skolealder så hadde jeg nok ventet lenger enn kun noen uker. Datteren min var 2 år da vi ble sammen så hun skjønte ikke at han var kjæresten min.

Heldigvis gikk ting strålende og jeg kunne se fra tidlig av at han hadde potensiale til å bli en flott stefar. Noe han også har bevist at han er, for nå har vi snart vært sammen i 2 år og de forguder hverandre som om de skulle vært far og datter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...