Gå til innhold

Ingen av tantene til veslegutt gir han bursdagspresang....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men de gir han kanskje oppmerksomhet på andre måter? Synes mange er blitt så matrealistiske....

Skrevet

Får ikke av morfar, mine barn. Aldri skjedd, bare fordi vi bor så langt unna at han må sende det i posten.

Hvis han ikke kan komme i selskapet, får de ikke presanger.

Jeg og mannen min fikk heller ikke gave når vi giftet oss. Barna har ikke fått dåpsgaver heller.

Kjipt.

Skrevet

Mener du at de dukker opp i selskap uten presang eller at de ike kommer ubedt med bursdagspresang ? For hvis du ikke ber de i selskap så har dere kanskje ikke så bra kontakt? Da hadde det ikke vært naturlig å komme med presang heller...

Men er det slik at de blir invitert i selskap og kommer gang på gang uten presang så er det jo trist..

Skrevet

Materealistisk fordi HI ønsker en liten oppmerksomhet til barna fra tantene på BURSDAGEN??? Nei, det er jeg ikke enig i.

Det trenger da ikke koste mye.

Jeg pleide å få en liten ting fra min tante i posten hver bursdag. Spennende hvert år. Hun lagde egne kort. Og sendte kanskje strikkede sokker. Men alltid en ting.

Det koster lite å glede barn.

Skrevet

De bor et stykke unna, jeg sender alltid gave til bursdager og jul til dem. Han er et år og har heller ikke fått noen andre gaver. Jeg har besøkt dem med han flere ganger for at de skal få sett han og invitert de flere ganger, men det er for langt for dem å reise.

Skrevet

Han og kona (mamma og pappa er skilt) pleier ikke gi gaver hvis de ikke er bedt i selskapet. Men vi bor litt langt unna, og det er ikke hvert år de kan komme hit. Og da vanker det heller ikke bursdagsgaver til barnebarna.

Ikke noe artig, fordi de største forstår jo at det aldri kommer noe fra dem.

Mormor sender penger i en konvolutt, og det synes de er koselig. Barn er barn bare en gang. Barndommen er kort. Litt gleder må de ha rundt merkedagen sin.

Skrevet

Ja, du 19.12 virket jo som en glupskalle. Ikke akkurat!! Visst du kaller bursdagsgaver fra så nær familie for matrealistisk, da tror jeg du kan gå å legge deg. Det har ingenting med det å gjøre! Jeg skjønner hi godt!

Skrevet

Det skjønner jeg god at du blir. Svigers er sånn. De gir ikke bort annet en kort selv om de svømmer i penger (er vel derfor de har penger, fordi de kun har malt til sin egen kake) Aner ikke hvor mye penger jeg har brukt på dem (student) men det er ikke få kroner. Måtte flire litt i sjegget da guttungen spurte hvorfor han ikke fikk noe av dem når han fikk så mye fint av morfar og mormor (han er 3) og de svarte at i vår familie verdsetter vi det å være sammen. Så svarte han: Jeg ser jo momo mye mere en dere....

Sånn kan du ikke si sa jeg, og smilte. Inni meg frydet det meg litt.

Skrevet

Skjønner godt at HI blir skuffet (og dere andre som refererer til besteforeldre.) Det er gnient å ikke gi bursdags- og julegave til nieser/nevøer og barnebarn - uavhengig om man blir bedt i selskap eller ikke, synes jeg. Det behøver jo ikke være en dyr ting; barn bryr seg ikke om prisen på gaver.

At noen (kanskje mest besteforeldre) tar litt "av" når det gjelder gaver, er en annen skål og diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...