Gå til innhold

Uregelmessige rier i hele dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i 7 tiden i dag tidlig av en rie. Og siden da har jeg hatt uregelmessige rier i hele dag=) Tok tiden på de, de 3 første timene men fant ut at her var det ikke noe som kom regelmessig.

Men det jeg lurer på er om jeg kan gå med dette lenge? Det er første gangen jeg har hatt rier, og jeg er 9 dager over termin, så jeg tenker jo egentlig at no må det vel skje i løpet av helgen? Eller er det er dette bare maserier som ikke vil føre til noe fødsel??

Og er det noe tips til å få riene til å bli effektive??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg er 1.gangs, så vet ikke så mye mer enn deg.... Men jeg hadde nok ringt føden og hørt med de jeg. Det er jo ikke alle som får regelmessige rier..

Skrevet

Latensfasen, før du er i aktiv fødsel tar gjerne 12 timer eller mer. dvs fram til du har 4 cm åpning. Jeg fødte en sønn for 5 uker siden og brukte 40 timer på åpningsfasen og 6 timer på resten av fødselen. Men jeg var en treg førstegangs. Du har noen spennende timer foran deg, og jeg ønsker deg en god fødselsopplevelse!

Skrevet

Jippi=) det var det jeg håpet på i og med at jeg ikke har vært plaget med maserier i det hele tatt før i dag=)

Jeg får vel bare slappe av og ta livet med ro da=)

Skrevet

For å få barnet nedover er det best hvis du klarer å være i bevegelse, slappe av i muskler under rier. Et tips er å puste inn med nesen og ut gjennom munnen med slapp hake/kjeve under riene, for da vil du slappe av i bekkenbunnen også. Dette vil gi bedre utnyttelse av rene.

Skrevet

Okei=) Ja foreløpig er det ikke så vondt at jeg ikke klarer å bevege meg=) Kanksje jeg skal ut å gå litt da=)

Tusen takk for tips og hjelp=)

Gleder meg kjempe masse til det setter virkelig i gang=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...