Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe en nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo, som har tre barn, ett barn på 3 år, og tvillinger på 3 mnd, de minste er urolig, og plages en del med magen, og sover lite utenom i fanget, største er utrolig sjalu.

Faren jobber på sjøen.

Jeg hjelper henne nå med å kjøre og hente største i bhg, da h*n går i samme bhg som gutten min.

Hvordan kan jeg hjelpe til litt til, ønsker virkelig å hjelpe henne, og hun trenger det også.

Ta med meg tvillingene på trilletur tenkte jeg litt på, hva annet?

Vil ikke mase på henne, og jobber selv på dagtid, så det blir nå evt på ettermiddagene da.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig hun er som har deg til nabo=)

Spør henne vel, hva hun trenger hjelp til. Men det er sikkert mye hjelp i å ta tvillingene med på trilletur ja. Og kanskje ha 3-åringen på besøk av og til!

Skrevet

Spurte henne om det i dag, men hun er ikke typen til å spørre om hjelp, men som jeg forsto det på henne så hadde hun kunne tenkt seg noen som kunne hjelpe til 2-3 dager i uka, om det så var bare for å sitte å holde tvillingene mens hun fikk vaska.

Sa at hun kunne bare sende største til meg innimellom, og jeg kunne godt trille meg en tur med tvillingene innimellom, men tror egentlig hun tok det som en spøk, hun vil jo ikke mase!

Skrevet

Hva heter det som reklameres for på tv, der hvor det kommer frivillige og hjelper til iblant, for tvillingmødre og slikt??

Skrevet

Då eg hadde det travelt i vår så laga venninna mi middag til meg. Eine veka fekk eg middager eg kunne varme opp, andre veka fekk varm middag levert på døra til meg og jenta mi. Det var gull verdt. Så kom det venner innom å vaska over gulvet mitt i ny og ne.

Det er godt å ha venner som deg trønder....

Skrevet

Så god nabo du er da =D

Hun er sikkert super takknemlig!!

Som andre sier, og du selv skriver, passe barna litt mens hun får vaske eller lage mat ol.

Ta dem alle med på lekeplassen eller noe. Lage middag til henne er jo et fint alternativ =)

Skrevet

Er det Home Start du mener?

Jeg har selv tvillinger og fikk hjelp av dem det første året. Man kan få hjelp 4 timer i uka. Vi kom i kontakt med Home Start via helsesøster. Men det går an å ta kontakt direkte med dem. Hadde ei supersnill gammel dame som kom og trilla tvillingene en gang i uka, men jeg SOV!

Ellers må jeg si at hadde jeg hatt en så snill nabo som deg da tvillingene var mindre hadde jeg vært veldig glad:) Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne passe tvillingene mens jeg lagde mat o.l.

Skrevet

Jeg er ikke noe matlager, så akkurat den biten blir det heller dårlig med, kan be de på middag i helgene jeg har fri da ;)

Men er det da best å ha en fast avtale da, f.eks. ha tvillingene fra kl 17-20, tirsdag og torsdag (litt avhengig av når de legger seg for natta da)?

Skrevet

Var home-start jeg tenkte på ja, men ser at det ikke er her vi bor!

Skrevet

Når jeg tenker tilbake til min egen tid med liten baby, hadde jeg satt stor pris på at noen hadde han fast 1-2 dager i uka på ettermiddag/kveld, så jeg kunne ha fått ryddet skikkelig, tatt meg en lang dusj o.l.

Så hvis du har muligheten til det, og naboen din vil, er det jo helt fantastisk.

Hvis den eldste samtidig kan være sammen med ditt eget barn, får hun helt alene tid (1 gang i uka?)Du er en kjempesnill nabo !!

Skrevet

Sikkert kjempeflott for henne om du kan ha barna til faste tider ja:)

For meg var det veldig godt å vite at hvis jeg ikke hadde fått sovet skikkelig på noen netter at på mandag kl. 10 kom dama fra Home -Start og hadde barna i et par timer sånn at jeg kunne sove ut.

Skrevet

Skal gi henne beskjed, om at jeg kan være tilgjengelig for å hjelpe henne, disse dagene, og ellers om det er noe spesielle behov, og så ser vi det an hvordan vi bruker tida.

Jeg elsker unger, og får det så godt med meg selv når jeg hjelper andre, å se på folk som sliter, da får jeg vondt i meg, om jeg kan hjelpe.

Skrevet

Da har jeg snakket med henne, å hun ble kjempeglad for tilbudet ja.

Jippi, gleder meg masse til å kunne hjelpe :):):):):)

Skrevet

Verden hadde mest sannsynlig vært et bedre sted å være med flere som deg!!!!! :-))))))

Skrevet

Takk :)

Tenker ofte at folk er så egoistiske/travle for tiden, få har tid/tar seg tid til å bry seg om andre, men mange snakker om det har jeg inntrykk av. Dette er en super anledning til å hjelpe noen, å få føle at jeg prøver i allefall å bidra litt for å hjelpe noen i rundt meg :).

Har snakket om å være beredskapshjem eller noe, men har bare blitt med snakket, så nå kan jeg starte med dette :)

Skrevet

Tenkte jeg også skulle nevne det at hun sa hun trengte tid til å få vasket over gulvene.

Kanskje du skulle ha hjulpet henne med det også en gang i mellom? Kanskje mens tvillingene sover og ditt/dine barn sover om kvelden? (dersom tvillingene sover noe da, det er jo ikke alltid:p)

Da kan du ta med litt varm kaffe på ei kanne og kanskje bare en sjokolade, så kan dere skravle litt, hun kan slappe av og du kan dra raskt over et gulv eller to på den tiden. Om du har ork og lyst da.

Jeg vet jeg synes det er herlig med noen som vasker for meg og har hatt det enormt kjipt etter jeg sa opp forrige vaskedama jeg hadde. Likte ikke dame for 5 øre og skulle plutselig være mye mer hjemme selv.

(dog har bestemor vært så snill at hun har kommet og tatt noe her og der siden da, snille gamla)

Skrevet

Helt enig med deg!

Vasket rundt hele huset for en venninne for en liten stund siden. De hadde nyfødt baby og mye sykdom på hele familien. Det føltes utrolig deilig etterpå...god følelse for meg og rent hus for henne hi, hi:-)

Keep up the good work!! ;-)

Skrevet

I dag har jeg passet tvillingene, tok med søstra og søskenbarnet også (hun passet størsta da..) :)

De to største var sammen med meg i ca 1 1/2 time, mens tvillingene i ca 2 timer, og det gikk strålende, litt tungvint å ut å trille da gutten min på 3 1/2 år var veldig utfordrende, og sautrete da, men hjemme var det bare kos.

Var en skikkelig herlig følelse å ha baby i huset ;), og vi koste oss skikkelig, ungene mine likte det også kjempegodt, guttungen min skrek i over ei time etter at vi hadde levert de tilbake, for han ville ha de her hjemme :):)

Skrevet

Du må gjerne legge inn bud på vårt nabohus som nå er til salgs!

Fra spøk til alvor; det er masse hjelp i at du passer eldste iblant. Fortsett med det! Du kan sitte barnevakt en kveld så hun kan gå ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...