Gå til innhold

må berre fortelle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..om nabodama som fikk så vondt i magen i går kveld, og blei sendt på føden.. Ho hadde nemlig rier! Og ho visste ikkje at ho var gravid engang. Den perfekte guten ble fødd i uke 30 (tror de), og han var 1500 gram. Er det mulig? Gå 7 måneder uten å merke noe!?? Hun er overvektig fra før, men uansett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvordan det er mulig skjønner ikke jeg heller. Kunne ikke ha unngått å merke det.

Skrevet

Er helt utrolig at det går ann å ikke vite at man er gravid. Man må jo kjenne at det beveger seg inni der!! Men men... her er en annen liknende historie fra noen år tilbake.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=215449

Fødte på do - trodde hun hadde fått omgangssyke

Nina Nilsen (23) skjønte ikke hvorfor hun hadde fått vondt i magen. Derfor gikk hun på do - og fødte en velskapt datter.

Regelmessig menstruasjon, null vektøkning og ikke noe morgenkvalme. Ingenting tydet på at 23 år gamle Nina Nilsen var gravid.

Natt til forrige torsdag våknet Nina med sterke magesmerter, skriver Asker og Bærums Budstikke.

Hun og samboeren Halvor Kåsa bor til daglig i Seljord i Telemark, men var på besøk hos Ninas foreldre i Asker. 23-åringen sto opp fra sengen, tok paracet og la seg igjen. Men magesmertene ble verre. Hun la en flaske med varmt vann på magen, og nå ble smertene mildere. Men så begynte hun å kjenne pressveer.

- Jeg knep igjen fordi jeg trodde jeg måtte på do, og fryktet at jeg hadde fått omgangssyke, forteller Nina Nilsen til VG.

Så et hode

Mens hun satt på toalettet merket hun at hun måtte presse. Hun reiste seg og så et hode komme ut.

- Halvor, jeg tror du skal bli pappa! ropte hun til samboeren sin.

Mer husker ikke Nina før hun lå på Rikshospitalet. Men i mellomtiden var det svært dramatisk hjemme hos familien Nilsen i Asker. Torsdag morgen lå det plutselig et nyfødt pikebarn, sammen med morkaken, nede i doen til Ninas foreldre, Berit og Nils Nilsen.

- Jeg fikk sjokk. Det gikk ikke opp for meg hva som skjedde, forteller mormor Berit.

Morfar Nils reagerte raskt og løftet barnet opp fra doen. Men barnet pustet ikke.

I luftambulanse

- Jeg tenkte det verste med en gang, men jeg ristet litt i barnet og la det inntil brystet mitt. Snart hørte jeg surklelyder fra munnen og så at det ene benet beveget seg, forteller han.

Han unnlot å røre navlestrengen, slik at barnet kunne få mest mulig blod fra morkaken. Underveis fikk de hjelp av AMK-sentralen via telefon. Snart var ambulansen på plass. Deretter ble Nina og den nyfødte datteren fraktet med ambulansehelikopter til Rikshospitalet.

- Tre timer etterpå fikk vi telefon om at alt var bra med mor og barn, forteller en rørt morfar Nils.

- Det er helt utrolig, helt ubeskrivelig egentlig, det som har skjedd. Vi har knyttet helt spesielle bånd til barnebarnet vårt.

I samme klær

Mandag fikk Nina og barnet komme hjem til Asker fra sykehuset. Den nyfødte jenta veide 2460 gram og var 46 centimeter lang. Likevel la hverken Nina Nilsen eller andre merke til at hun var gravid. Hun har ikke lagt på seg og heller ikke merket noe til morgenkvalme. I den siste tiden har hun brukt mye krefter på oppussing av huset i Seljord og vedproduksjon.

- Det er merkelig. Hun bruker fremdeles de samme klærne hun hadde før fødselen, forteller den nybakte morfaren Nils Nilsen.

Skrevet

Oi! Dette er jo sånt som man bare hører om og tror må være oppspinn! Men nå er det nabodama liksom, og da blir det med en gang såpass nært at en bare må tro på at det går :-)

Hadde hun ingen anelse?

Noen har jo omtrent ikke symptomer i det hele tatt, og om "graviditet" ikke faller en inn en gang, så kan nok mange av plagene tilskrives andre ting kan jeg tro. Men spark og sånt da? Jeg får jo ikke fred om natten og jeg er bare halvveis! (sniker litt her inne også for å lese fødselshistorier, he he)

Uansett, flott at det gikk bra med nabodama og den lille gutten!

Skrevet

hehe...Tror ikke man har mye mellom øran vess

man ikke kjenn sin egen kropp såpass at

man merk at man er gravid.

Skrevet

Nei hun hadde ingen anelse. Har drukket og kost seg hele sommeren og levd som alle andre. Vi bor på en liten plass og heller ingen andre har lagt merke til at hun har vert noe større. Hun har ingen mann da, men besteforeldrene til den lille gutten er helt i hundre. Våknet i dag og hadde fått et barnebarn.. Helt utenkelig at hun ikke har merket det. Kansje hun har fortrengt det? ikke vet jeg..

Skrevet

he he, så rart. Var babyen helt frisk el?

Skrevet

Det vet vi ikke, men tror det går bra ja.. hehe. artig :)

Skrevet

Jøss, det skjønner jeg bare ikke. Akkurat nå buler magen min hit og dit i hvertfall:) Har kjent liv lenge. Og magen er STOR. Og har man ubeskyttet sex, er det vanlig å ha i bakhodet at man kan ha blitt med barn eller? Snodig.

Men jeg hadde en kollega der jeg jobbet før, hun hadde visst ikke skjønt at hun var gravid før hun var 6-7 mnd på vei. Hadde hatt mens som før. Husker ikke hva hun sa om det andre; kvalme, vektøkning, spark osv...

Skrevet

helt utrolig at det går an! Så mye liv og røre som det er inni magen.... og så ikke merke det? Nei.. tror ikke en kjenner mye etter på hva som skjer i kroppen sin da gitt

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at det er mulig, men jeg har lest om det før også..

Skrevet

Jeg snakket med en gynekolog om dette engang og hun sa at det er mulig med blødninger gjennom svangerskapet dersom slimproppen sitter høyt oppe, da har men litt "mensvev" som kan blø men som regel uregelmessig. Men for dem det gjelder så har de gjerne hatt uregelmessig mens tidligere så det reagere de ikke på. Dessuten er det ofte en vanskelig livssituasjon, spesielt med tanke på et barn, at de rett og slett fortrenger alle symptomer. Og det er jo ikke alle som går så mye opp i vekt, noen er jo også litt uformelige også så det ikke synes så godt osv. Så hun sa at det var fullt mulig selv om det er mer sjeldent.

Skrevet

Jeg kjenner en dame som fikk barn. Hu viste at hu var gravid da, men man kunne ikke se det på henne hvis du ikke kikket nøye. Hu var tynn, men når hu var 9 mnd på vei så det ut som hu var toppen 5mnd.

Trur hu nevnte noe med at hu bar langt inn mot ryggen eller noe. Var helt sprøtt å se på!

Skrevet

men hvordan går det med denne gutten, født prematurt og i tillegg visst moren ikke har visst om det og drukket alkohol? Håper det går bra med han...

Skrevet

dette er jo i nyheten nå, hehe.... det er greit å ha ting i orden før fødsel du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...