Gå til innhold

Dere som er gift!Hvorfor giftet dere dere?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gifte meg en gang,men jeg klarer liksom ikke å sitte ord på hvorfor jeg vil gifte meg,om dere skjønner?

Vet at jeg vil dele livet med han,men hvorfor er det så viktig med den ringen,og papiret?

Jeg skjønner bare ikke meg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er av det romantiske slaget og ønsket å gifte oss fordi vi har barn sammen og elsker hverandre høyt. Vi ville markere at vi hører sammen og kjærligheten vår. Vi hadde lyst å invitere alle vi er glade i å feire kjærligheten vår..

Høres sikkert suppesøtt ut, men det var faktsik grunnen..:-)

Skrevet

Fordi vi ville ha et rituale på at vi to var blitt ett.

Juridisk har det også sine fordeler.

Skrevet

Fordi Gud velsigner ekteskap.

Skrevet

Ekteskap går ikke like ofte i oppløsning som samboerskap. Det er deilig å si at man er gift og vi ønsket å dele gleden over vårt samliv med venner og bekjente. Det er også godt å vite at vi økonomisk sikrer hverandre.

Skrevet

Vi ville ha en feiring og stort selskap og da passet det jo godt med et ekteskap.

Skrevet

Tja hvorfor, han fridde og jeg sa ja. Om det ikke betyr så mye med ring eller papir så betyr det ihvertfall for meg7oss noe følelsesmessig. At det så også har noen økonomiske fordeler for oss blir på en måte bare en bonus. Vi har valgt å leve livet vårt sammen, og det har vi vist med en symbolsk handling. Synes det er flott å være gift jeg.

Skrevet

Hvorfor vi giftet oss.

Godt spørsmål. Vi hadde bodd sammen en stund og det føltes riktig.

Skrevet

Jeg er personlig kristen, og det føles veldig riktig for meg å stå i kirka å love å være kona hans foran andre mennesker. Jeg føler det gir trygge rammer rundt forholdet, og det er en pakt mellom meg, mannen min OG Gud.

Det er mer enn ringen og papiret, med andre ord. Ringen er et symbol. Rundingen er symbol på noe som ikke har en ende; Forholdet.

Papiret er greit å ha i mange sammenhenger, for å bevise at jo, vi ER gift.

Selv om mange ekteskap går i oppløsning, så er statistikken faktisk langt verre for par som ikke er gift, men "bare" bor sammen, når det gjelder brudd.

Skrevet

Vi ville vise verden at vi elsket verandre og turte å satse på hverandre for evigheten. Vi var 19 (jeg) og 24 år gamle. Snart vert gift i 10 år. Borgerlig vigsel.

Skrevet

Giftet oss fordi vi ville ha barn, og for at den ikke-biologiske moren skulle få stebarnadoptere, måtte vi på det tidspunktet være gift.

Er av samme oppfatning som deg – ikke viktig med ringen og papiret.

Skrevet

Fridde i veldig ung alder i fylla. Begge viste det var helt på tryne å gifte seg siden vi var unge å kun hadde hvert sammen i noen få uker,men igjen av oss ville hver den som trakk seg fra det så det ente med borglig bryllup...

Angere jeg?? Både ja og nei... Vi hadde det ikke noe bra sammen det første året,vi kranglet å sloss som to gale... Jeg blei gravid å det gjorde ikke saken noe bedre. Vi bestemte oss får å gå fra hveandre men det blei en kjempe krangel om hvem som skulle flytte,ingen av oss ga seg så det ente med at vi bodde sammen alikevel... Så kom lille frøkna til verden,å ting beli anderledes.. Vi måtte for første gang sammarbeide om noe som er viktig nemlig å ta seg av et barn.. Tiden gikk å ingen av oss flyttet,men vi kom nærmere hverandre.. Satt opp flere netter å bare snakket om ting,blei kjent rett og slett...

Det er noen år siden,og i dag sitter vi her begge to å beundrer kjærlighetsbarnet som kom for 14 dager siden.. Og til sommeren skal vi "gifte" oss på ny...

Skrevet

Å, det var rørende lesning 18:50...

Jeg giftet meg med mannen min fordi jeg elsker ham og vil dele resten av livet mitt med ham, og få barn med ham. Han er det beste som har skjedd med, det og det å bli gravid med hans barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...