Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Min jordmor sier at 1.gangsfødende ikke har kynnere.. Stemmer dette?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Nei, som 1. gangs hadde jeg mye kynnere gjennom hele svangerskapet. Nå som andregangs hadde jeg mindre i starten. Nå nærmer jeg meg slutten, og etter det jeg kan huske tror jeg jeg har litt mere nå enn sist gang! Litt rart hun sier det da, for alle har jo kynnere, det er vel heller snakk om hvor mye man kjenner til dem!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Tror ikke det stemmer, så vidt jeg har lest meg til her inne så har mange kynnere selv om det er første svangerskap. Men selv tror jeg ikke jeg hadde kynnere første svangerskap, og vet ikke om jeg har hatt det så langt i andre svangerskap heller (33-34 uker nå). Men min jordmor sier også at det er langt vangligere å få kynnere/merk kynnere i etterfølgende svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Det stemmer ikke hos meg, hvertfall. Jeg har hatt mye kynnere både med første og andre. Fra tidlig i svangerskapene.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Ja, jeg syns også det er rart hun sier det..Jeg blir nesten litt irritert over det faktisk, for jeg føler også at jeg har kynnere. Er i uke 31 nå, har kjent det i ca 3-4 ukers tid. Når jeg forteller dette til jordmor sier hun at 1.gangsfødende ikke har kynnere. Blir jo bekymret jeg da...hva er det jeg kjenner da?? Jeg får kramper og magen blir hard(spesielt hvis jeg stresser og styrer litt) HI
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Det er bare tull. Men det er vanligere å kjenne kynnerne godt og tidlig hos flergangs.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Det kan umulig stemme for alle i hvert fall. Er førstegangs og 28 uker. Har hatt VELDIG mye kynnere i noen uker nå. Og her kommer de også i forbindelse med stress og overanstrengelse. Rart sagt av henne.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Du har jo allerede fått bekreftet av alle over her at dette ikke stemmer. Og jeg kan bekrefte det ytterligere. Jeg hadde masse kynnere da jeg var gravid forrige gang. Gjennom hele svangerskapet, men selvsagt mer og mer mot slutten. Nå er jeg gravid for 2. gang, og har foreløpig ikke merket noe til no kynnere..kommer nok Så..... jordmoren din har ikke peiling!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Nope. Jeg har kynnere av og til. Ringte til føden en av de første gangene jeg fikk det (jeg visste jo ikke hva det var), jeg beskrev hvordan det var og damen i den andre enden sa at det var kynnere. Jeg er førstegangs.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Jeg ble sykemeldt i uke 25 pga mye kynnere i første svangerskap jeg, de var redd det skulle påvirke mormunnen. Gikk helt fint da, fødte ikke før i uke 37 jeg, men kynnere hadde jeg hele veien..
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Tullball, for en fjollete jordmor. Venninnen min hadde masse kynnere, og hun har bare 1 barn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #12 Skrevet 22. august 2009 jeg hadde kraftige kynnere fra uke 20 i mitt svangerskap (første og hittil eneste), så det stemmer overhodet ikke!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Ble sykmeldt i uke 20 pga regelmessige hyppige kynnere som provoserte livmormunnen.Så dette kan ikke stemme!!Jeg har bare 1 barn. Men da jeg ble gravis hadde jg aldri hørt om kynnere,ble sendt til legen av kollegaer en dag jeg trodde jeg skulle føde på jobb og der viste det seg at magen jobbet konstant.Legen satt og kjente på magen min da jeg fikk kynnere. Problemet mitt var at de var så heftig vonde at jeg fikk ikke sove om natta.Måtte stoppe opp per 5 meter på jobb..Helt på tryne for og si det sånn. men pjokken hadde ingen planer om og ut før termin.Ulempen med kynnerene var at jeg gikk 11 dager før termin med effektive rier og 3-4 cm åpning uten at noe skjedde så da de satt igang fødslen varjeg utslitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå