Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Synes at samme hvor jeg leser så tar alle imot vaksinene med untak av MMR. Snakket med HS i går og hun sa at vaksinedekningen på MMR var rundt 94%. Kan det stemme? Gir dere denne, og hvis ikke, har du noen god grunn for å ikke gi den?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Ja, mine har fått den. Ser ingen grunn til å la være. Og de som tar de andre, men velger bort denne, virker da litt forvirret eller hva?
Miss Misantrop Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Jeg er veldig usikker når det kommer til MMR. Det er så mange spørsmålstegn med denne vaksinen som gjør at den kommer opp på radern gang på gang. Hvis jeg skal gi den, skal den i allefall deles opp. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at barnet mitt skal få en av sykdommene det vaksineres for heller, og er fullt klar over konsekvensen av dem. Det blir nok litt flere spørsmål og avvegning i tiden fremover for å finne ut av dette. Han har forøvrig alle de andre vaksinene pluss BCG og hepatitt A og B.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Ja jeg lar ungene få den. Det gjør jeg fordi mennesker som er mye mer kompetente enn meg har bestemt at det beste er å få utryddet sykdommene røde hunder, meslinger og kusma. Grunnen til dette er at de har dødelige ettersykdommer og gir alvorlig fosterskade om man skulle få de som gravid. Jeg kunne aldri tilgi meg selv om jeg ikke ga datteren min denne vaksinen, også ble hun smittet av røde hunder som voksen og gravid. Da hadde det vært mitt barnebarn som fikk alvorlig fosterskade..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 ja jeg min datter har fått alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet!! kunne ikke fallt meg inn å la være!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Men det at hun skal få vaksine mot rødehunder før hun blir gravid vil ikke si at du behøver å gi en trippelvaksine når hun er 1,5 år....
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Da er hun beskyttet, og slipper å smitte ubeskytede gravide. På den måten så slipper de som vaksinen ikke virker på å bekymre seg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Storsinnet av deg å vaksinere for menneskehetens beste, selv om det kanskje skader din datter.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Ja, vi gir den. Jeg har en far som svevde mellom liv og død etter meslinger. Så vi skal ikke så veldig mange år tilbake før en kan se at meslinger tok liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå