1prinsesse+2engler Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Vår tulle er straks 10 uker. Er så usikker på hvor mye vi bær la henne sove på dagen. Lurer på om hun sover for mye, for hun er så urolig på kvelden. Hun sovner ikke før i 23-tiden.
Studine mevik Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Her sover gullet når han er trøtt. Han spiser siste måltid mellom 18-19 og så legger vi han for kvelden. Han våkner igjen mellom 6-7. Hele dagen er han våken 1-2timer av gangen før han sover en halv time. Det er sjeldent jeg får han til å sove lenger enn en halv time av gangen på dagen bortsett fra den første luren på morran. Når han våkner på morran får han mat og så koser vi litt i senga og da sovner han som regel etter en liten stund og da kan han sove helt frem til han skal ha mat igjen. Han er 10uker på mandag. Når legger dere jenta deres på kvelden? Det er jo vanlig at de er litt urolig på kvelden. Det er da de bearbeider de inntrykk som de har fått i løpet av dagen. Det tar jo litt tid fra vi legger guttungen til han sovner. Han ligger stort sett bare å koser seg med sutten og hvis vi går inn til han så gliser han med sutten i munn.
Fireblade Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Heisan, 10 uker er fortsatt ganske så ny baby i ny verden og med mye som skal fungere på en liten kropp. La babyen sove når hun er trøtt du. Babyer har en tendens til å bli mer urolig hvis de blir forstyrret i søvnen eller ikke får tilstrekkelig søvn. Selv har jeg en gutt på 13 uker som ikke sover så mye på dagen, alt fra 10 minutter til kanskje 1 time i slengen. Han starter nattesøvnen sin rundt 9 tiden på kvelden, men er våken mange ganger etter det før morningen kommer, men da sovner han igjen med en gang han har fått mat. Storebroren hans på 8 husker jeg var veldig urolig på kveldene fra rundt 6-tiden til han startet nattesøvnen i 10-11 tiden på kvelden, men det gav seg jo etterhvert. Etter de 3 første månedene får de fleste babyer litt mer rutine i mat og søvn enn de har de første månedene. Går seg nok til skal du se:)
1prinsesse+2engler Skrevet 23. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2009 Vi tar kveldsstellet i 19-tida, så mat og så har vi prøvd å legge henne i vogga, men hun illskriker!! Ingenting hjelper! Jeg går ikke ut av rommet. Så vi tar henne opp igjen og legger henne i vogna og triller over dørstokken til stua. Da sovner hun, men vokner med en gang vi stopper å trille, og illskriker. Hun sover av og på. Får tørr bleie og mat rundt 21-22 tiden. Så legger vi oss, hun i vogga og jeg i senga ved siden av og da er hun storfornøyd! Smiler og "prater", og pluttselig så sover hun. Er det for tidlig å begynne med leggerutiner alt nå? Er det det som er problemet?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 etter hva jeg har klart å lese meg til, så har ikke babyer forutsetning for å forstå rutiner før tidligst tre måneder. det er nå dette jeg setter all min lit til hvertfall. lille tryll er 7 uker, og ting er til tider ganske kaotisk.
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Når de er så små, så er det best å la dem styre selv og ikke forstyrre døgnrytmen deres, det er min erfaring fra førstemann i alle fall Jenta vår er 8 uker nå og hun sovner stort sett i ni-tiden på kvelden og sover da ca 11-12 timer (med mating innimellom, selvfølgelig). På dagtid er det så ymse. Hun kan plutselig sove flere timer i strekk noen dager, mens hun andre dager kan være våken 5-6 timer uten å ha mer enn en ti minutters strekk innimellom. Vil tippe hun i snitt sover 18-20 timer i døgnet eller noe, uten at jeg egentlig har tenkt noe særlig over akkurat hvor mye det er.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Søvn avler søvn, og du må bare la jenta sove. Tror du gradvis må prøve å legge henne tidligere om kvelden for å få litt fri selv, men det kan bety tidligere opp om morgenen. Vår gutt er 12 uker og mates med utpumpet mm supplert med 1 flaske mme i døgnet. Siden han får melk på flaske er han relativt enkelt å få inn i rytme nå. Slik ser døgnet hans ut: Står opp 06:00, 1 flaske melk mellom 06:00-07:00. Våken 1,5-2 t. 10:00: 1 flaske melk. Våken ca 1,5 t. 14:00: 1 flaske melk. Våken ca 1,5 t. 18:00: 1 flaske melk. Våken ca 1,5 t. Legges for natta 19:30. 21:30: 1 flaske melk mens han sover. 02:00-03:00: 1 flaske melk pluss ny bleie. Pludrer inntil 1 time i senga mens jeg pumper meg. Han er mao våken ca 7,5 timer i døgnet og sover ca 16,5 timer. Regner med å introdusere grøt om ca 3-4 uker, og håper da at han sover rundt. Får i tillegg pupp ca 3 ganger i døgnet før han sovner, bare for kosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå