Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 vi venter og venter på en time til ultralyd av hjertet.. det er lenge siden henvisningen ble sendt, snart en mnd.. Han er 15 mnd og blir blå på leppene nesten hver dag, noen dager mer en andre og en dag var han blå på hendene også.. Han spiser ikke like godt lenger og dermed legger han ikke på seg som han skal heller.. Han er ikke veldig tynn men fortsetter det slik vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! Har purret på timen hos fastlegen men ikke noe han kan gjøre sier han.. har prøvd å ringe sykehuset også men kommer aldri igjennom.. Noen som har vært borti noe lignende? Blir veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 kanskje han har hull i hjertet? kan behandles:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Vet ikke hva det kan være, men rart at fastlegen ikke kan pushe på litt. Hva med å ringe legevakt også, for å få en annen leges mening? Håper alt går bra med lille gutten din
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Finnes det en type poliklinikk ved barneklinikken dere sokner til? I så fall ville jeg troppet opp der eller i akuttmottaket deres neste gang gutten blir blå på leppene. Får du ham innlagt blir undersøkelsene utført under oppholdet, oftest innen en dag eller to. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Jeg hadde vært på telefonene flere ganger daglig til jeg hadde fått undersøkt barnet mitt om det hadde hat slike symptomer.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Har han bilyd på hjerter? Dra på legevakten når han blir blå, det skal ikke være sånn. Og det er alt for lenge å vente på time til ultralyd når det er et barn det gjelder!! Si til legen at det er værre og si det med store ord! Vil ikke skremme deg, du er sikkert bekymret nok som det er.. Men han høres ut som han må nøye utredes, gutten din..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Det at ungen blir blå, har med oksygenmangel å gjøre. Og oftest kommer det at en hjertefeil. Du bør kontakte lege/legevakt for akuttime neste gang ungen blir blå. Er han blå på neglene? Det er samme tegn som leppene. Og det er ganske mye når han i tillegg blir blå på hele hendene av og til.
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Du beskriver ikke de samme "symptomene" men lillebror var også blå på leppene når han var 1-2 mnd eldre. Jeg skal prøve å korte det ned litt. Etter perioder med lite mat, og der han bare satt og så ut i luften, sov dårlig om nettene, begynte å bli litt sutret, så våknet han en dag med temp på under 35 grader i baken. Jeg var nede hos legen 2 ganger den dagen, men da var han ikke så kald som han var hjemme. På kvelden våknet han etter 1-2 timers veldig urolig søvn. Han kollapset for meg og fastlegen sendte oss til sykehuset. Viste seg at han har astma og at han hadde skikkelig infeksjon i øvre luftveier så han fikk rett og slett ikke nok oksygen i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Jeg hadde iallefall ikke sitte å vente på den ultralyden. tropp opp på sykehuset/legevakten neste gang han blir blå, så forlanger du utredelse umidelbart. Tenk om den er noe alvorlig galt så komme du til å få det på sammvittigheten at dere ikke gjorde noe tidligere.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Takk for svar Han har blitt undersøkt flere ganger og legen sier at det ikke trenger å være noe men greit å få det undersøkt.. Jeg føler meg som den masekoppen og at legene tar det litt for mye med ro.. Men det har forverret seg litt den siste uka.. Men nå var vi akkurat på hs for kontroll og da hadde han gått ned på skjemaet.. ikke mye men alikevel.. matlysten er ikke som før og den har blitt verre bare den siste uka, men han spiser jo men det er forandringer.. Men samtidig er han i full fart om dagen og smiler og ler heldigvis På mandag nå ringer jeg til jeg får svar og gir meg ikke!! Det tar meg to timer å kjøre dit så det blir litt vanskelig å troppe opp der... men må man så må man.. Syns vi har ventet lenge nok!!!så får jeg bare være en masete hysterisk mamma!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Fant dette innlegget, tenkte kanskje det var interessant for deg? http://www.lommelegen.no/377463/blaa-lepper-hos-gutt-paa-2-aar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå