Gå til innhold

Til dere som får vogn av besteforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått plukket ut vognen selv? Min svigerforeldre har hintet (kun til min sambo) om at de ønsker å kjøpe vogna. Og det er noe jeg selvfølgelig er veldig takknemlig for.

I august hadde vi begge bursdag, og de har ordnet noe felles til oss, som vi skal få når vi kommer oppover. Jeg er livredd for å komme oppover og og bli lang i maska og se en vogn stå og vente på oss.

De må gjerne handle inn stellebord, bæreseler, masse klær, voksiposer, pusse opp gamle vugger (ikke redd for brukt-ting), hva som helst.

Det eneste jeg er litt sær på er vogn. Vi må ha noe vi skulle ha sagt i forhold til hvordan vi ønsker oss? Og jeg legger mer enn gjerne penger til ekstra selv for å få nettopp den vogna.

Jeg skal på trikk, buss, farte rundt i byen, bære vogna opp og ned fra 2. etasje, mange ting jeg tror de ikke tar hensyn til. Tror de tenker en stor, god, stødig vogn!!!! Ferdig med det..

Håper ikke det står en vogn der og venter på oss, men at de spør oss når vi kommer oppover.

Spurt om samboer ikke bare i forbifarta kan nevne at vi har sett på en vi har fallt for, men han mener det er uhøflig og uhørt... Og det er det vel kanskje og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk plukke den vogna vi ville selv ja. Ellers hadde jeg vel heller ønsket at de kjøpte noe annet av utstyr. Vogn er vel ikke noe de aller fleste besteforeldre har særlig peiling på heller.....

Skrevet

Jeg forstår deg godt altså! Ikke lett det der, og spesielt ikke når det er en så stor ting som vogn! Er ikke bare å gå og bytte da...

Men snakker du aldri med de selv?

Jeg hadde nok prøvd å føre en samtale som gikk litt rundt hvilket utstyr dere har sett på allerede, snakket løst om hvor mange ulike bilseter som finnes og så begynt litt om hvor vanskelig det er å bestemme seg for vogn når en skal ta hensyn til så mange faktorer etc.

Med min svigermor så hadde en slik samtale gått helt fint :-) Med min mor også, for den saks skyld. Men nå kommer nok ikke de til å spandere noe så dyrt som vogn på oss, he he.

Heldig er du, men det vet du jo! :-)

Skrevet

Joda, jeg traff de i sommeren når de nevnte det såvidt for sambo. I ferietiden og oppstart etter der har det ikke blitt tid til å møtes. Ser de om 14. dager, får vel overraskelsen da, men litt redd for å ta det opp før den tid, i tilfelle det skulle stå en vogn der.... Men vi kommer helt klart til å snakke om det da. Spesielt fordi min far bor i Sverige og ønsker også å bidra litt, + at det hadde vært kjekt handle vogna der siden det ofte er mye rimeligere..

Vi er 1. mann på begge sider, så det er voldsomt som besteforeldre ønsker å bidra, jeg tar i mot med åpne armer, regner med at det blir første og siste gang det er sånn, så takker og bukker :-)

Skrevet

Vi kjøpte den vogna vi ønsket og fikk igjen penger av mine foreldre etterpå.

Ønsker deg lykke til med svigers.

Skrevet

Jeg bekymrer meg helt sikkert unødvendig, jeg har kjempesøte svigerforeldre med antennene ute. Vi har bare helt forskjellig smak (fra deres furuhjem :-D ). Kanskje derfor jeg bekymrer meg litt ekstra, vil ikke tråkke de på tærne eller virke utakknemlig, men tror jeg hadde blitt veeeeldig lang i maska hvis de hadde skaffet en vogn... I deres smak :-D

Skrevet

jeg hadde bare takket masse for vogna :) prøvd å få byttet den inn event.solgt den, og sagt i ettertid at det var feil på den så vi måtte få en ny.. ikke for å være ekkel men for ikke å såre dem når de hadde så lyst å glede dere. Men kanskje de har funnet en knallbra vogn du bare vil elske også ;)

Skrevet

hei.. vi får også vogn av svigers.. å jeg har sagt "tuuusen takk så utroli fint jeg vet akkurat hvilken vogn vi ønsker oss".. ;)) de var veldi fornøyd med det.. ;D

Skrevet

Vi fikk velge vogna selv. Vi hadde allerede sett oss ut en vogn, og så da de at de ville betale for den.

Nå, tre år etter, skal vi selge vogna siden den er for tung for meg, og kjøpe en ny (ikke nødvendigvis spiltter ny). Forventer ikke at de spytter i dette vognkjøpet også, så håper bare vi får solgt vogna så det ikke blir så tøft å finansiere ny vogn.

Men svigermor overraska oss sist gang med at hun hadde kjøpt vogn til oss. Sånn helt ut av det blå. Det var dessverre ikke en sånn vogn som vi ville ha valgt, men det sa vi ikke. Løsningen ble å ha den vogna hos besteforeldrene, så nå slipper vi å sende vogna når med flyet når vi skal reise dit.

Skrevet

Selvfølgelig må dere velge vognen selv - og samboeren må si i fra til foreldrenes sine om det! Han må jo forklare hvorfor dette er viktig for dere (alle de praktiske grunnene - og at dere evntuelt kan spytte i dersom de synes prisen blir for drøy). Det hadde vært utenkelig at svigerforeldrene skulle velge vogn.

Vi fikk vogn av foreldrene til samboeren min - men det var aldri snakk om at de skulle velge den ut. Kan hende er vi sære, men jeg tror faktisk ikke jeg ville latt andre velge noe som helst "stort" som stellebord elkler hva som helst. Disse tingene er det du har mest med å gjøre de neste årene av livet ditt - da bør de helst være noe du er fornøyd med.

Skrevet

Vi fikk vogn av svigers, ho sa bare gi meg prisen så setter jeg over penger... Så fikk de se vogna og car storfornøyde med gaven de har gitt barnebarnet...

resten av alt utstyr har vi fått av mine foreldre så vi er storfornøyde,

folk sier jeg sikkert er bortskjemt men dette her er vi vant til så merker ikke noe forskjell fra dette til andre ting i livet våres...

Skrevet

Vet du, jeg synes ikke det er uhøflig om dere sier rett ut eller spør om de hadde tenkt å la dere velge en vogn selv. For det er jo noe som er veldig viktig å kunne velge selv, skal jo brukes mye og viktig at man er fornøyd!

Vi fikk av mine svigerforeldre, og de var hele tiden klar på at de skulle kjøpe til oss og at vi bare skulle plukke ut en selv. Ellers hadde jeg bare spurt de, såpass må man kunne prate sammen!:)

Skrevet

neida, det er ikke uhøflig :-) skjønner du vil plukke ut selv. mamma og pappaen min kjøper til oss, og jeg ga beskjed at vi kunne gå sammen... men litt værre med svigers kanskje??

det årner seg vel :-)

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det! Mine foreleldre vil også kjøpe barnevogn til meg og de har vært et helvete. Jeg sa avtalen var at jeg skulle få velge selv, men det ble jo ikke så mye av. Hver gang jeg fant en jeg likte ble det umiddelbart et nei fra begge...Alt var gærent, enten var den for liten, hadde for små hjul, eller for mye hodeskaller på...(!) Altså, jeg vet de har rett i mange av tingene men er kjipt å ikke kunne ta det valget selv for jeg vet i hvertfall at jeg synes det er veldig moro å kjøpe å velge babyting! Jeg har heldigvis funnet en nå som jeg likte og de likte (utrolig nok) Så da ble det en enighet.

Bare si i fra godt at det er veldig viktig for deg å kunne få velge vogn, og at det er du som faktisk skal trille. Det måtte jeg forklare for mine i hvertfall=)

Skrevet

Hihi, chickenlucy. Er det Bugaboos med det tøffe, grønne hodeskallemønstrete trekket som blei nedstemt?

Vi har nettopp bestilt vogn, og gikk for den, hodeskaller og alt. Hos oss er det min bestemor som gir tilskudd til vogn, men vi velger selv. Og heldigvis ser hun så dårlig at hun aldri kommer til å skjønne hva vogna er dekorert med, og vi tenker ikke å si det...

Men svigermor syntes IKKE hodeskaller var passende på barnevogn, nei...

Skrevet

En helt ny vogn er jo også svinedyr. Tenker at dersom det var noe annet som skulle kjøpes for så mye penger, så ville man jo spørre mottakeren om hva slags type/modell osv de kunne tenke seg. Er jo kjipt å bruke så mye penger på noe som ikke blir brukt. Så sånn sett er det jo rart at man ikke får velge vogn selv dersom andre ønsker å betale for den. Men jeg skjønner jo at en hypermoderne vogn med hodeskaller på ikke akkurat er det den vordende bestemoren hadde sett for seg at barnebarnet skulle bli trillet i.

Skrevet

Hehe nei Var en rock star baby vogn. Alt var praktisk med den, men hjulene var jo for små...Jeg har ikke sett den vogna men tror jeg skal ta en titt nå=) Hørtes veldig kul ut.

Hodeskaller er kult! Jeg personlig er veldig lei rosa og blå kaniner i hvertfall...

Skrevet

Bugaboo er superfin, synes vi. Utskiftbare hjul også, så den kan tilpasses de fleste føreforhold. Og så kan du kjøpe et Paul Frank-trekk med lekkert hodeskallemønster i grønntoner, såpass diskret at foreldrene dine kanskje ikke gjenkjenner det før det er for seint. Hihi!

Det er sikkert mange som vil hevde at hodeskaller ikke har noe med små barn å gjøre. Men det har da strengt tatt ikke kaniner eller bjørner heller. Og hvordan hva slags vogn man velger, i hvertfall utseendemessig, har ingenting å si for ungen. Det er ikke for ungens skyld man velger fine farger og mønstere, den bryr seg jo ikke. Det er vi foreldre som bryr oss. Og vi vil ha piratvogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...