♥mini♥lille♥knerten Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Eldste går meg snart på nervene. Hun sluttet med bleier før sommeren, hadde så og si ikke uhell og ofte tørr på natta. HUn har aldri bæsja på seg. Men så plutselig for noen uker siden, har hun begynt å tisse OG bæsje på seg alle gangene! Dvs hver gang hun må tisse, tisser hun i buksa, samt bæsjer en gang om dagen. Jeg vet ikke hvorfor. Har ikke vært store endringer bortsett fra ny avdeling i bhg, men dette startet før det. I ferien da begge foreldrene var hjemme, og hadde det koselig. Hva kan dette skyldes? Er det andre med erfaring? Jeg prøver å bite det i meg, men nå lurer jeg på om hun gjør det på gjors. Jeg blir virkelig irritert inne i meg, og har blitt sint noen ganger også. Hun sier av og til: ååå jeg må tisse, og så tisser hun på seg. Eller: jeg bæsja i buksa jeg. Jeg VET hun kan gå på do, men hvorfor dette? Trass? Oppmerksomhet? Hvor skal jeg starte...
Expat Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Få henne sjekket for UVI og gå tilbake til bleiene (up and go) en liten stund, ta henne med på do etter "alle må tisse først"-metoden. Skal man noe så skal man tisse først. Du sier ikke hvor gammel hun er?
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 22. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2009 Da skal jeg prøve det. Hun er akkurat blitt tre år. Sluttet da hun var 2,5 år, nesten 3 år.
OsloMor Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Har hun en liten bror eller søster, så er det jo faktisk vanlig å få tilbakefall. Ville jobbet meg igjennom det og IKKE startet med bleier igjen iallefall. Selv om bleielutten ikke er problemfri, så er den ikke mislykket av den grunn.
mai mammaen til to Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 hvordan skjedde avvenningen? var det dere som pushet litt? en venninne av meg var så opptatt av at datteren skulle slutte med bleie den sommeren hun var 2 år. så de begynte å følge på do da hun var akkurat fylt 2 år.noen mnd etterpå begynte hun å gå på do. hun var tørr i 2 mnd eller noe..men så begynte uhellene på natten, så i bhg så hjemme. de tok tilslutt på bleie igjen . virket som at det var foreldrene som var klar, og ikke datteren...... min eldste sluttet da hun akkurat fylte to år... men hun sluttet helt frivillig. jeg hadde ikke pushet, mast eller noe....hun var tørr på 1-2 dager på dagen og 3 uker etter sluttet hun på natten og.... dette er over ett år siden nå og hun har ikke hatt noe tilbakefall....storesøster ble hun og akkurat mens hun fant ut at hun skulle slutte med bleie.... uansett, jeg ville sittet meg ned å pratet rolig med henne jeg. kanskje mens dere leker. spørre hvorfor hun tisser seg ut osv.... ev kan du jo begynne å følge henne på do hvert 30 min....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå