Gå til innhold

Dere med barnehagebarn,merker dere alle klærne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Bare ytterklær og sko. Evt. de dyreste inneklærne som jeg er redd om.

Skrevet

ja, men jeg handler klær 2 ganger i året. altså høst og vår. så jeg bruker 2 kvelder i året på å stryke på lapper. nå må jeg gjøre det snart, for nå har han fått en del nye klær.

forstår at de med litt større innteresse for klær en meg ikke gidder og stryke på en gang i uka... hehe

Skrevet

Jeg merker absolutt alt, ikke fordi jeg er livredd for å miste ting, men fordi jeg vet at barnehagepersonalet bruker unødvendig mye tid på å prøve å få oversikt over hvem som eier hva. Barna tømmer noenganger skifteklærne sine utover, da kan garderoben bli et herlig kaos. Mange har like klær, og det er ikke enkelt for personalet å vite om dette er Per eller Pål sin sokk.

Tida burde brukes på barna. Derfor merker jeg alt og sørger for å ha nok skift liggende i barnehagen.

Skrevet

Hver eneste bittelille ting:-)

Og har aldri mistet så mye som en sokk.

Skrevet

ja jeg merker alt til begge guttene.. Har ikke penger til å handle inn klær annenvær mnd jeg.

Skrevet

Jeg merker det meste med merkepenn på lappen i klærne. Jeg hater å stryke og gidder ikke å stryke lapper på hvert eneste plagg. På ytterklær ol, som ikke vaskes så ofte bruker jeg faktisk vanlige klistrelapper og de holder godt, de bruker jeg også på sko det ikke er mulig å bruke tusj i.

Det eneste jeg ikke merker er sokker. Hvis de forsvinner, så er det helt greit og jeg håper virkelig ikke de ansatte bruker tid på å finne ut hvilke sokker som tilhører hvem (og det er jeg egentlig sikker på at de ikke gjør, de bare legger dem i "sokkeesken" i garderoben så er det opp til foreldrene å se om de finner noen de savner).

Skrevet

Merker alt unntatt truser og sokker,synes de er veldig sløve i med å blande klær i bhg.

Skrevet

Ja selvsagt. Absolutt ALT! Hver minste sokk osv. Null stress

Skrevet

Nei!!! Er så dårlig på det!! Kan vedde på bhg hater meg pga det!:P Skal skjerpe meg, bestilt lapper til minsten og skal ha ein merkealleklær-kveld i morgen;) Skal merke strømpebukse og bodyer og sånn, men sokker veit eg ikkje! Kanskje til minsten, for han river sokkene sine av seg og slenger dei overalt... ;)

Skrevet

ja det gjør jeg.. ikke navnet sokkene enda men må nok det når vineren kommer og det er hjemme strikkete ting på gang.

Skrevet

Merker stort sett det meste. Har strykelapper, men har forsatt stellekomoden med podens tøy i på badet, og en sprittusj i hylla!! Da merker jeg nye klær, ettersom de hamner i skuffa! Sokker kan være vansklig å merke, - med tusj...

Det er ikke så nøye om en truse eller sokk forsvinner, økonomisk sett!! (For min del!!) MEN det er VEEELDIG irriterende!! Jeg er litt rar sånn..

Jobber i barnehage, og det tar tid å prøve å finne ut hvem som eier det og det!! Har laget klees-snor..og henger opp tøy ved inngangsdøren..da forsvinner litt! Og det er de som merker tøyet godt, som også misser tøy!! Da er det FORELDRENE som er sløve, og ikke sjekker/vetr om de er barnets tøy eller ikke.. Bor på en liten plass med COOP butikker, og ofte kjøper foreldre feks regntøy der... Ergo har mange det samme og hvordan skal vi vite hvem som eier tøyet da?? ( og somregel hvem eier det MEST slitte, og hvem skal få det, om det er to like plagg??)

Skrevet

Mange foreldre som ikke tenker i det hele tatt. Latskap er det. Sier seg selv når 20 av 30 unger har like votter at det er umulig å finne frem til riktig barn og votter. Ikke tar det lang tid å merke alt heller. Ikkenoe stress. Nesten ingen av foreldrene i vår bhg merker klærne til ungene. Skjønner det er frustrerende for de ansatte.

Skrevet

Var vikar i bhg en dag, og jobber i tillegg på barneskole, så jeg vet hvor mye klær og rot det blir når folk ike gidder å merke klærne til ungene. Da vi ryddet til nytt skoleår kastet vi 2 fulle sorte søppelsekker med klær bare etter 1. klasse. Selv etter at vi hadde purret på foreldrene om å gå gjennom haugen med klær for å se om det vare noe der som var deres. Det blir brukt mye tid på å samle sammen klær, lete forgjeves etter navn, løpe etter barna for å høre om det er deres osv.

Merk klærne folkens! Om dere vil at de voksne skal bruke minst mulig tid på annet tull enn å passe barna deres da.

Her merkes alle klær i skalpet, unntatt pysjamaser. Truser, strømper, ALT!

Skrevet

Jeg merker absolutt alt! Hver en minste sokk!

Men så jobber jeg i barnehage da, og ergrer meg grønn over alle som ikke merker en ting... Har maaangen ganger fått spørsmål om "vi finner ikke de nye reimavottene til minsten, eller den nye fine genseren til minsten", er de merket da spør jeg bare om, og da blir det som regel veldig stille... Er myyye vi ansatte i barnehagen kan ha kontroll på, men hvert et klesplagg, det klarer vi ikke. :-)

Skrevet

Jeg er så veldig glad i dere som ikke merker altså.

Jobber i bhg og barnet mitt har fått så mye fint... Janus ulldress, reima klær og selvfølgelig mye annet som ikke er like dyre merker...

He, he selvom man henger det opp, spør er det vist ingen som eier det...

Tror en del foreldre er sløve og har for mye klær til å vite hva de selv eier. Synd for de, bra for meg ;)

Skrevet

Alt utenom pysjer og sokker. Sokkene er det ikke krise om blir borte og pysjene bruker vi jo bare hjemme:-)

Skrevet

Jepp, alt. Om det er noe som ikke er merket - ja da er det en glipp!

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jepp! Jeg merker ALT..hver eneste lille sokk:)

Til og med en pakke gnagsår plaster datteren min hadde i barnehagen etter hun fikk gnagssår på hælen!

Synes det er viktig, både for å hjelpe personalet og for at jeg faktisk er opptatt av å ikke miste klær:)

Skrevet

Selvfølgelig merker vi alle klærne. Synes det er latskap av foreldrene som ikke gjør det. Kan tro det gjør hverdagen en del enklere for barnehagepersonell om de slipper lete gærning etter Leander-Sander sine votter bare fordi Leanna-Sanna har nesten maken og ingen av foreldrene orker merke vottene og de derfor går litt på rundgang.

Skrevet

Merker det jeg ikke vil miste, pluss det mest mistbare, som crocsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...