Gå til innhold

Drikker samboer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....eller mannen deres under svangerskapet eller holder han seg edru sammen med deg?

Første par månedene sa jeg til sambo : selvfølgelig drikk, ta deg ett glass vin, kos deg.. Da var det sommer. Og nå begynner jeg å bli lei...

Ga en finger og tok hele hånda?... Åh... Hver gang vi møter venner nå blir det en del pils på han og de andre, jeg sitter der edru og de blir mer og mer brisne. Jeg blir også tidlig trøtt, holder ikke ut til 3 på natta gravid, og uten alkohol. Så jeg reiser hjem før, har ikke hjerte til å dra han med hjem, der de sitter med godt humør og koser seg.

En ting er at jeg er redd for å bli stempla som kjip av de andre, og ikke noe vits i å ha han med hjem hvis han er sur for at moroa slutter for tidlig. Så da sitter jeg hjemme alene en fredagskveld da, går til sengs aleine, våkner og ser på klokka og lurer på hvor sein han blir. Er skikkelig patetisk og synes synd på meg selv og føler meg ensom...

Og er misunnelig på de som har det moro.

Gleder meg veldig til babyen kommer, til det dilemma er ute av verden. Det er ikke snakk om å drikke alkohol hvis vi treffer venner når barnet er med. Alkohol har ingenting rundt barn å gjøre (kjipe minner fra egen barndom som gjør at jeg er litt streng på det...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Mannen min drakk minimalt da vi var gravide..

Han tok seg selvsagt 1-2 øl eller vinglass i ny & ne, men aldri en skikkelig fest :o) ..kanskje litt beruset et par ganger.

Synes det er rett og rimelig siden man er to stykker som er gravide sammen!

Skrevet

Jeg er jo så enig med deg! Men hvordan skal jeg snu på den flisa nå da? Når jeg først ga klarsignal. Han har en jobb også hvor det er mange som tar seg ett par pils etter jobb, og plutselig drøyer det ut osv osv...

Skrevet

Hvorfor skal mannen bli "straffet" for at vi ikke kan drikke? Han fikk gjøre som han ville her, men satt pris på at han holdt seg kjørbar når terminen nærmet seg.

Skrevet

Åååå dette var deilig å lese!!! Trodde det bare var jeg som var "kjiip" å dro hjem før fordi jeg er trøtt og sliten.

Jeg er i 3 trimester nå. Det er ok å bli med når vi er på fest eller selskap hjemme hos andre, men somregel så vil de jo ut på byen og det føler jeg virkelig ikke for!! Føler ikke at en gravid har noe der å gjøre med en haug av fulle folk. Føler meg uttafor rett å slett. Vennene mine og hans syntes jeg er skikkelig teit som ikke blir med ut. De påstår at de kommer til å bli med ut selvom de er rett før fødsel. De skjønner ikke at jeg også er sliten etter å ha sovet bare 4-5 timer iløpet av natten og vært våken siden 6 på morningen.

Gleder meg til de blir gravide så får vi se om de tillater at sin mann er ute å fester hver helg.

Gleder meg også til ungen er ute!! Da har han ikke stort valg!!

Skrevet

Jeg "straffer" ikke samboeren min. Jeg lar han jo gjøre som han vil, og sier han får kose seg mens han kan. Men allikevel ønsker jeg innerst inne at han noen ganger ble med meg. Og en fest i ny og ne vet jeg han trenger for å avreagere fra jobb og stress. Men nå har det seg sånn at dette skjedde 4 ganger i forrige uke - var med en av kvelden. Fordi han jobbet bak scenen på festival, er med artistene osv.

Skrevet

jeg ser ikke poenget med at mannen ikke skal drikke under et svangerskap - det er ikke han som kan skade fosteret ved å drikke!

3 uker før termin synes jeg det er på tide å ikke drikke i tilfelle noe skulle skje!

Skrevet

Ja, det gjorde ikke meg noe! Det som irriterer meg nå er at han blir suuuur hver gang jeg nevner å gå ut med venninner og han må sitte hjemme! Jeg prøver helg på helg å få han til å gå ut mens jeg er hjemme men DA gidder han ikke! Mannfolk...

Er helt enig med at dere ikke skal drikke når barnet er til stedet!

Skrevet

Trådstarter her: Det som er litt av greia mi, jeg har litt vansker med å akseptere og forstå at vi er annerledes. Ønske jeg noen ganger klarte å "ta igjen" med samme mynt. Hvis jeg er ute alene får han stadige oppdateringer på sms, osv, og drøyer så lenge jeg kan, men kommer fortsatt "tidlig" hjem fordi jeg får dårlig samvittighet og gleder meg til å se han igjen.

Mens han sender ei melding kl 23: Tar ett par pils! Og kommer slentrende 4, ikke at det er noe sjokk, skjønte jo tegninga når meldinga kom. Men det er vel 1/50 ganger at det er han som sitter hjemme og venter på meg, skulle vært mye hardere tilbake. Men kan ikke se at stemninga skal bli noe bedre heller av at 2 skal oppføre seg sånn...

Er altfor samvittighetsfull...

Skrevet

Har ingen problemer med at samboer drikker, selv om jeg er gravid. Men jeg hadde ikke funnet meg i og bli sittende hjemme alene hver eneste helg, for at han skulle på fest.

Men nå er vi så pass voksne (28 år) og i tillegg har vi en sønn på 1,5 år så synes uansett ikke at det tar seg ut og springe på fest hver helg.

Min samboer går ut innimellom, men ikke så veldig ofte og da er det ikke bare" for og gå ut", men en kompis som har bursdag eller lignende. Jeg får være med om jeg vil og han spør ALLTID om jeg syns at det er greit om han går ut, så han er veldig grei sånn. Dessuten er han alltid i form til og ta seg av lillegutt dagen der på;).

Skrevet

Troika: Vi er 27 år vi også, og voksne mennsker, har mange fyllekuler bak oss, så ikke noe ungdomsopprør som må ut. Men samboer har en jobb som gjør at han er hjemme fra jobb mellom 23-01 5 kvelder i uka, og hvor det er mye alkohol i arbeidssituasjonen. Skjønner at det ikke alltid er så kult å gå i fra store band og crew uten å ta ett par pils med de først... Men...

Skrevet

Huff.. jeg synes det høres slitsomt ut dette!

Og det virker som HI tenker/bekymrer seg endel over situasjonen.

Sånn skal det vel ikke være?

Synes ikke mannen skal slutte å drikke når man (begge to) blir gravide -men man kan ta det litt mer med ro..

Ta en pils - 3 i ny & ne er ikke det samme som å feste hver helg!!

Når man skal bli pappa (og mamma) er det på tide å roe seg litt ned!

Skrevet

Det har aldri vært noe jeg har tenkt på før. Alltid visst vi ikke blir noen A4 familie i forhold til arbeidstider og alt. Aldri ønsket meg det heller.

Tror det er gravide meg som er litt hårsår. Mulig det er mamma/foreldre-tendensene som slår inn tidligere hos meg, som ønsker å se noen biter av en litt mer omsorgsfull side. Og følelsen av litt mer gravid "prinsesse" behandling, spes når man leser om "alle" disse fantastiske mennene der ute som varter opp. Er jo bare 3,5 mnd på vei, tror samboer synes fortsatt det er veldig vanskelig å forstå at jeg er gravid før magen begynner komme, eller ul. Mulig det forandrer seg da...

Skrevet

HVorfor fortsetter du å skrive anonymt etter at du har signert med nick lengre oppe?

Skrevet

Med førstemann så friket mannen helt ut. Fikk panikk, og avreagerte med å rett og slett rømme leiligheten hver helg. mens jeg satt alene hjemme, ikke en eneste venn i byen og gråt mine modige tårer. Så jeg synes ikke det er særlig kult at mannen drikker mens man er gravid.

med nr to var det helt annerledes, da var han nesten ikke ute i det hele tatt.

den dag idag er jeg innerst inne enda forbanna etter oppførselen hans under første graviditet. er nesten så jeg har lyst å fly byen sjøl bare på pur faenskap, men har jo to unger da :P

Skrevet

Var det noe å henge seg opp i da anonym 15:15 ..? (den øverste av dere)

Skrevet

Har du noe konstruktivt å bidra med? Gå og skriv på ett annet forum! Jeg glemte å krysse av den ene gangen - men ble likevel til at jeg bare fortsatte med anonym, er jo på det forumet jeg er. Ok?

Mvh Maren, samboer med Jon.

Skrevet

Jeg er ikke så god på å glemme ting, så kan fort havne i samme situasjon hvor jeg bebreider han for dette i lang tid. Så jeg bør vel finne en måte å lufte følelsene mine på. Tror han har skjønt jeg synes det er litt kjipt, men aner sikkert ikke hvordan ståa egentlig er i det hele tatt, kjenner jeg han rett.

Skrevet

Da tror jeg at typen din får seg en ordentlig realitetssjokk når barnet kom. Jeg syns ikke manger trenger å bli dritings hver gang på fest. Tror også dere vil være nødt til å justere omgangskretsen litt. Singlevenner i 20åra blir fort lei av småbarnsforeldre - går mye i bæsjebleier og ammeproblemer, det har de fleste unge singler ikke mye interesse for.

Skrevet

Han trenger ikke å bli dritings, ofte det blir 4-5 pils og hjem. Heldigvis er mange av vennene våre "prøvere" blitt, etter at vi var første ute i dansen. Og merker jeg er kommet mye nærmere de bekjente jeg har som har barn, så det vil nok endre seg. Så bare på 17. mai nå, det ene paret på champagne-frokost med vogn, tror de ønsket seg til ett litt annet sted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...