Tyren78-09+12 Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Jada, i natt gikk vannet her gitt. 2 uker og 1 dag før termin(men har ikke født enda altså) Våknet og kjente det rant litt i trusa..tenkte det var den vanlige tynnflytende utfloden som har vært tilstede ganske ofte. Så jeg gikk på do..og tenkte jeg skulle tisse..men det var liksom ikke tiss som kom. Det kom så mye..og så sluttet det liksom aldri helt. Jeg satt litt ekstra for å sjekke om det kom mer..og det gjorde det. Så prøvde jeg å stå litt på badet, og da rant det mere, så tenkte at det var ikke tvil om hva det var. Ringte til føden, og hun ba meg ta på bind og komme for å sjekke om det var fostervann. Som om det var noen tvil Kjørte nedover og kom på føden ca 03.15. Da var hele bindet fullt av fostervann, og jeg fikk verdens største bleie å ha på meg istedet. De målte fosterlyd/frekvens og feber og sammentrekninger. Jeg hadde ikke ordentlige rier. Siden hodet ikke var festet, fikk jeg bli der over natten. Ble ikke mye søvn akkurat...Sambo reiste hjem da han er blitt skikkeilg forkjøla/dårlig...tyyypisk dårlig timing! De er jo litt redde for svineinfluensa på sykehuset så..men greit nok at han reiste hjem..ble nok ikke noe fødsel den natta likevel. Målte forsterlyd og feber igjen idag, og alt såg bra ut. Ganske regelmessige sammentrekninger, men ikke såkalte rier(men mere menssmerter enn før, kraftigere på en måte). For sikkerhets skyld sjekket hun åpningen før jeg fikk dra hjem. Det var au au..hater sånne gjenstander de stikker inn i meg!!! Null åpning..så nå får jeg bare krysse det som krysses kan for at riene kommer iløpet av dagen/natten. Skal inn på ny sjekk i morgentidlig etter frokost. Dersom ingenting kommer av seg selv blir jeg igangsatt på mandag. Håper ting skjer i dag jeg..jeg og sambo har 8 års jubileum nettopp idag!! spøkte faktisk med det igår..at det hadde vært perfekt om han kom idag..hehe. Men det kan vel ta sin tid.. Skal prøve å slappe av og kanskje sove litt nå..om jeg får til det da.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 oj så kjekt da.. håper han kommer idag da masse lykke til.. snart har du iallefall babyen din i armene
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Å, så herlig! Fikk skikkelig lyst til å føde nå, hehe. Du er heldig som snart er i mål:-) Håper det skjer nå i helga da! Hva mener du med at de måler feber? På deg eller babyen? Masse masse lykke til:0)
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Åh.. sånn startet min første fødsel også Vannavgang lørdag morgen kl 06.30, riene startet natt til mandag kl 02.00 og snuppa mi ble født 09.32 på mandag. Det sildret og rant fostervann hele den helgen:) Lykke til! Håper det starter naturlig da slik at du slipper å bli satt i gang.
Tyren78-09+12 Skrevet 22. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2009 De målte tempen på meg ja..for å sjekke om det kan være infeksjon..dersom tempen overstiger 37,9 må jeg ringe til de, da det kan være fare for infeksjon. Skal måle i kveld igjen. Håper også virkelig at ting starter av seg selv. Ikke lyst å bli igangsatt..vet ikke hva det går ut på engang..hehe. Hååååper riene starter iløpet av kvelden/natten. Gler meg sånn til å se han nå og nå er det jo så nærme!! Sambo ringte legevakta nå for å høre om å få testet seg for svineinfluensa(ble dårlig i går..bra timing!), siden han har en fødsel de nærmeste dagene..men neida..fikk ikke det. Måtte visst gå gjennom fastlegen..og da blir det jo tidligst mandag..syns jeg var dårlig gjort... Enn om han har det da? og han får bli med inn? mulig de gir han et munnbind..og at han ikke får være med inn på alle rom.. De er tydeligvis ikke så veldig hysteriske likevel da...selv om det står oppslag ved alle inngangene..
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Slik å forstå med feberen. Håper samboeren din ikke har svineinfluensa da... Det var dårlig at de ikke kunne sjekke det, det burde da være av deres interesse også? Skal måtte tenke på det midt oppe i en fødsel også liksom! Tror jeg ville ha mast litt mer jeg. si at det stresser deg å ikke vite? Det vil nok gå fint uansett! Masse lykke til, så spennende:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå