Gå til innhold

Søskenvogn for nyfødt + storebror på 2 1/2 år..Tips please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tittet litt på Phil &Ted Vibe, men mange er så utrolig negativ til denne virker det som, selv om det virker som noen blander den med en annen Phil & Ted-type ? Kan det stemme?

Da storebror går i barnehage på hverdager ønsker jeg en vogn som kan brukes til bare minstemann også, og derfor er det lite aktuelt med søskenvogn med setene side om side da dette vil ta unødvendig bred plass..

Tar imot all hjelp og tips jeg kan få med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vurdere hvilket behov du har av vogn nøye... En 2,5-åring går for det meste selv, vi bruker ikke vogn til vår sønn lenger.. Hvis du bare trenger en vogn til å gå i byen på lørdager så hadde jeg kjøpt en billigere paraplytrille for to. Skal du gå mye alene? Vi hadde 17 måneder mellom våre og brukte søskenvogn liiiiite. Vi var jo nesten alltid to som var på tur eller i byen , så da tok vi hver vår vogn.

Vi har hatt Vibe, og jeg hadde ikke vært fornøyd med denne som hovedvogn til baby,, Liker ikke å ha baby vent fra meg og var dessuten ikke spes fornøyd med vogna. Du kan lese min brukererfaring under barnevognguiden.no det er jeg som er boyzx3 :-)

Skrevet

du kan jo sjekke Strolli rider, og Buggypod...det er alternativer til søskenvogn!

jeg har bestemt meg for å ha søskenvogn uansett, selv om storebror er nesten tre når nr to kommer, for vi går mange lange turer med hund...pluss at vi har lang vei til og fra barnehage, og da vil jeg ha mulighet til å tilby storebror skyss hvis han er sliten etter en lang dag. (han har ikke begynt i BH enda, for vi bor i utlendighet!) jeg skal jo likevel trille på nr to, så da synes jeg det kan være greit å ha et ekstra sete til nr én! hvis han vil gå så er jo ingenting bedre enn det - men hvis ikke, vil jeg ha mulighet til å ploppe ham oppi vognen. :) GJETT om jeg har fått mye pepper for det her inne, hohohooo...men vi kjenner alle våre egne barn og vaner best, og vi må jo ta utgpkt i det, sant? :) for min del vet jeg at gutten sikkert ikke trenger det, det er JEG som trenger det, men det spiller vel ingen rolle vel? ;-)

Peg-perego Duette har fått mye skryt! Vurderte den lenge. :)

Jeg endte til slutt med å bestille en vogn fra USA, denne her:

http://www.babytrend.com/strollers_double/7574PLUS.html

Det står at den ikke kan legges flat men jeg har chattet online med andre som har den og de sier at baksetet KAN legges flatt - så jeg satser på at den kan brukes med softbag. :)

Skrevet

sjekk ut denne vogna:

http://www.abc-design.de/en/products/twins-tandems/zoom.html

den har jeg til mine.(en på2mnd og en 2åring).

Jeg kikket også på slike som liknet den som ble nevnt over her, men syntes at den som satt bakerst ble liksom så innestengt,dårlig utsikt.

På vogna mi har begge god utsikt,og man kan bruke bag eller bilstol istedet for vognsetet. Og de kan alle monteres både forovervendt og bakovervendt. (se linken, under "Views") Håndtaket på vogna kan høydejusteres slik at den passer både lange og korte.

Vogna er kjempegod å trille,kansje ikke helt passende for skogsturer pga framhjulene,men kjempegrei på grusvei likevel. (har ikke prøvd å låse framhjulene,kan være det blir bedre på ulendt terreng da).

Kjempegod å trille inne på kjøpesenter også,kommer fram stort sett overalt,pluss at jeg kan trille den med en hånd om ett av barna vil opp;)

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med vogna,2åringen elsker å kunne skifte kjøreretning,kan faktisk snu setet med han oppi hehe. Minsten elsker bagen sin,bruker den til soveplass på stua også.

Eneste jeg savner er koppholder hehe men det kan jeg alltids kjøpe andre steder, finnes jo mange lure varianter der :)

Jeg kjøpte vogna her:

http://www.babybirds.co.uk/shop/double-twin-triple-prams-zoom-tandem-c-43_343.html

Har ikke sjekka prisene nå,men jeg sparte mange tusen i forhold til om jeg hadde kjøpt alt på det eneste stedet jeg fant den i Norge.

Jeg kjøpte: Vogna(inkl 2 seter selvfølgelig), Vognbag, Bilstol, Stelleveske, Regntrekk, 1stk parasoll. inkl frakt fra England og hjem på døra mi betalte jeg ca7100kr.

Om jeg skulle kjøpt det her i Norge hadde jeg måtte betalt over 8500kr bare for vogn,bag og bilstol. (uten frakt,stelleveske,parasoll, og regntrekk). Så jeg er førnøyd med kjøpet mitt ja ;)

Skrevet

Du kan få vogna ABC Zoom med en babybag for fire-fem tusen i Tysland, men vil ikke anbefale den for annet enn by og sentertrilling,jeg... Den er alt for tung å manøvrere på landeveien synes jeg..

Skrevet

Kanskje det beste ville være søskenbrett? Det dumme med Philandteds er den rammen som går rundt søskensetet og det at den minste etterhvert må sitte bak, nær bakken, og atpåtill ikke får ha liggestilling. Men som vogn stort sett bare brukt til og fra barnehage er den nok grei. Om jeg skulle valgt P&T igjen ville jeg hatt en bagvogn i tillegg som den minste kan bruke ellers. Evt. kan du jo kjøpe en brukt P&T.

Skrevet

Var ca samme pris jeg betalte også,om jeg kun hadde kjøpt vogna pluss bag... Prisen jeg betalte var inkl alt det andre også,i tillegg til frakta.

Har bare landevei rundt her jeg bor å jeg synes vogna er helt grei jeg, man må jo også huske på at vekta blir jo større m 2barn oppi uansett hvilken vogn man velger.

Men hver sin smak,hos meg var dette eneste vogna som "scoret" høyt nok på lista mi over positive og negative ting;)

For meg er det ett stort pluss at setene kan brukes alle veier og at det er god plass mellom setene. I tillegg til at setene også kan vippes tilbake for sovestilling. OG at håndtaket kan justeres NED til å passe min høyde også hehe. ;)

I tillegg tar ikke understellet på vogna mer plass i bredde/lengde enn understellet på ei vanlig kombivogn(e.l)., forskjellen er bare at man får 2seter i stedet for ett oppå. (Btw setene tar ikke mye plass,men 2åringen min har good plass)

Anyway.. min mening iallefall :) ♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...