Gå til innhold

Gravid til London og Hellas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat funnet ut at jeg er gravid.Skal på langweekend til London i Oktober. Senere til Rhodos på ferie

Hadde dere reist?

Kjenner at jeg ikke er helt på tuppa når det gjelder denne svineinfluensaen, men tenker jo litt på det likevel nå som jeg er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke vært hysterisk ift dette med influensaen.

Skulle selv reist til Hellas i oktober, og i tillegg en helg i Amsterdam samme måned. Er i uke 15 nå. Jeg ble advart på det sterkeste av både jordmor og lege mot å reise. Jordmor sa at dersom det var hennes svangerskap, ville hun aldri i verden ha reist....og da får jeg meg ikke til å gjøre det heller. Hellas står på listen over høyrisikoland for svineinfluensa, er usikker ang England, men det kan du evt sjekke på nettet.

Blir jo opp til hver enkelt, men i utgangspunktet skal man jo gjøre hva man kan for å unngå smitte når man er gravid. Det finnes lister over tiltak for å unngå smitte, og da er det å unngå store folkemengder ett av punktene. Jeg vil tro at det å sitte på et fly der luften sirkulerer, antakelig ikke er bra ift å unngå smitte.

Man bestemmer selv, og jeg har valgt å unngå reiser fordi jeg da vil føle meg mer utsatt.

Skrevet

Jeg var i London for snart en måneds tid siden. Da var jeg 18 uker på vei. Det sto i alle aviser at Storbritannia var en av de verste stedene. 11000 av 61 millioner var smittet, jada. Men vet du hva? Pass deg for de som hoster og nyser, vask hendene (desinf.?) ofte så går det bra. Jeg så INGENTING om svineinfluenasn i London.

Skrevet

Det er vel egentlig sånn jeg tenker også.

Tror faktisk jeg er mer utsatt for influensaen på jobben min enn på utenlandstur..... Man er vel ofte enda mer påpasselig med håndhygiene o.l når man er på tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...