Gå til innhold

hva har far krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en vi kjenner veldig godt har et barn fra før av.. mora der forlanger at han skal betale alt for gutten + at han betaler masse barnebidrag.. han har bestandig med seg alle barna når dem skal på feire, men mora til gutten der drar på ferie uten gutten sin.

Faren er bestandig med på trening og kamper men mor gidder ikke.. hun gidda ikke å være med på første skole dag en gang..

Det som er problemet er at mor trur hun skal tjente penger på gutten. at hun ike skal ha noe som helst utgifter på han.. faren skal stå for alt. Han fikk et brev fra nav om at mor ville ha mere penger siden gutten bare hadde vært til far 3 dager en mnd.. Men faren har no han mye ellers. Gutten har no bodd til sin var i ei uke noen som gutten selv bestemte..

No vet ikke faren hva han skal gjøre.. han har mest lyst til å ha gutten fult selv. siden moren tydligvis ikke bryr seg.. Men hvordan skal han gå fram med dette det? problemet er at han har ikke et rom til gutten til faren siden faren har 2 barn med ny dame og dama har en unge fra før av som bor der fult. De 2 barna dem har felles deler rom..

Han spør no oss hva han skal gjør men jeg har aldri vært opp i dette problemet selv så jeg vet ikke hvilken råd jeg skal gi han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må få en time på familievernkontoret..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eller skaffe seg en advokat, og stevne mor for retten og søke om hovedomsorgen. I dette tilfelle ser det jo ut som om far egner seg bedre enn mor.

Skrevet

Han er en fantastisk far. Er med på alt og ønsker det beste for gutten sin.. Mora driver å snakker stygt om faren til gutten og sier at far må kjøpe nye klær og slike ting som han gjør med glede.. men barnebidraget skal jo ågså gå til slike ting.. Faren betaler alt utenom mat når gutten er til mor. Det skal jo ikke være slik. Han går jo blakk sier han.. han må jo forsørge for de 2 barna han har med nye å.. No har ny dama også betalt for gutten som far har fra før.. hun elsker den gutten men synes ikke at mora skal kreve så mye av far.

Skrevet

Far kan ikke stevne mor for retten uten å ha vært på FVK,samme gjelder for mor.Man kommer ingen vei uten meglingsattest.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men det må man ikke nødvendigvis få på FVK :o) Man kan fint mekle hos en advokat også, en såkalt meklingsadvokat. Jeg bare føyde meg på svaret ditt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...