Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Mini er 13 mnd, og startet i barnehagen denne uka. Jeg sliter litt med samvittigheten min når jeg jobber 100%, og han må være i barnehagen hver dag. Han er en sosial og blid gutt til vanlig, men han sliter med å sove nok Han våkner vanligvis veldig tidlig, ca 05.30, eller 05.00. Og er derfor stup trøtt når han kommer til barnehagen i 8-tida. Vanligvis legges barna mellom 11-11.30 i småbarnsavd. men det fungerer jo ikke for mini som er våken fra 5..... Så han legges når de andre barna spiser frokost, våkner når de andre barna sover (da spiser HAN frokost) og legges igjen en liten stund etter de andre barna har stått opp.... Slik har det vært hele uka, og han våkner bare tidligere og tidligere om morgenen nå. Barnehageåpersonalet sier at han har det stort sett bra, men at han er lei seg til tider og går litt rundt og leter etter mamma og pappa. Han har ikke hatt så mye barnevakt før, siden vi ikke har så mange å spørre. Nå gråter han hver gang jeg går og hver gang jeg kommer, og jeg hører han gråter i bakgrunnen når jeg ringer til barnehagen.... Jeg håper det snur snart, for jeg føler meg ikke vel med å vite han ikke finner seg tilrette og at han er lei seg. Flere med samme problem, eller som har liknende erfaringer der det løste seg greit?
Helann og lillebror Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Temmelig lik situasjon her. Omtrent null barnevakt i forkant. Begynte i bhg 13 mndr gammel, er 18 mndr nå. Tok vel ca 1 måned før hun trivdes helt godt og ikke sutret ila dagen. Fæl tid! Men du så deilig da hun endelig smilte fra øre til øre når jeg kom og hentet, i stedet for å begynne å stortute. Styrte mye med legging og nattesøvn i samme periode, men det gikk seg til av seg selv da hun begynte å like seg bedre i barnehagen. Det er en stor omstilling for disse små! De er flinke til å ta individuelle hensyn ift soving og spising i vår barnehage også, i starten var hun jo "innstilt" på den rytmen vi hadde hatt hjemme. Så ville overhodet ikke bekymret meg for det! Etter hvert har hun kommet mer inn i den rytmen de har i barnehagen, uten at personalet sier de har gjort noe spesielt for det. Lykke til:-) Det ordner seg helt sikkert om ikke så lenge!
G08 J10 Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Hei Tjukkemagen. Som om jeg skulle ha skrevet innlegget selv. Vi sliter med akkurat det samme. Bortsett fra at i vår sønns bhg prøver de å holde han våken så han kan sove å spise sammen med de andre. Selvom han er stuptrøtt kl 09:30. Vår har også begynt å våkne 05:00 om morgenen etter at han startet i bhg. Før sov han til ca 06:00. Vi har heller ikke hatt barnevakt før. Håper det går seg til for oss begge og selvsagt for de små. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 åh...da er det ikke bare hos oss... Mini er 15 mnd, begynte sist tirsdag tilvenningen....og har i grunn ikke kommet lenger....bare hyler....det er GRUSOMT!!! Skulle ønske noen kunne trylle oss gjennom dette.. Imorgen er det ny dag og nye muligheter.Må jo stålsette meg men gruer meg som ett h....... Lykke til, alle sammen
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver guri-malla. Gutten min på 15 mnd begynte i barnehagen for 3 uker siden, og de to første ukene gikk det veldig dårlig. Han hylte da vi leverte, spiste nesten ingenting i løpet av dagen og de som jobbet der måtte stort sett bære på han hele dagen. Jeg syns det var forferdelig å levere han, satt med dårlig samvittighet hele dagen på jobb og tenkte at dette kommer aldri til å gå. Men plutselig for en uke siden begynte det å gå bedre. Han begynte å spise der og leke og være fornøyd. De siste gangene jeg har levert han har han heller ikke grått når jeg har gått. Så det er nok bare noen som trenger lengre tid enn andre. Tenk den store overgangen det er for disse små som ikke har opplevd annet enn å være hjemme med mamma eller pappa, og plutselig skal de være hele dagen sammen med fremmede mennesker. Det går seg til etterhvert og da kommer de sikkert til å ha det gøy i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå