Gå til innhold

Nye sykehus regler?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei bekjent som fødte igår på tønsberg sykehus!

Hu fikk kun lov til å ha mannen sin på besøk etter fødsel, verken barn,eller noe familie får komme på besøk uasett om de er friske og ikke tegn til noe forkjølelse!:s hmm.. godt de er forsiktige,dette er jo pga svineinfluensaen,men vet jo aldri hvor lenge man blir liggende på sykehuset og syntes det er utrolig trist at min lille 3 åring ikke skal få komme å se lillebror på sykehuset så lnge han er frisk og fin.

I tiligg er det noe om at vis mannen er forkjølet så kan han ikke delta på føden..Skrekk og gru! Forkjølelese kan komme på alle når som helst. i allefall nå som høsten kommer..

Men skal jo ikke ta sorgene på forskudd..

Propper i mannen min C - Vitaminer og multivitaminer..

Ett lite håp om at det skal holde oss friske..:)

Vil ikke skremme noen!

Er jo ikke sikkert dette gjelder alle sykehus..

Men håper jeg går tide ut,så jeg kan komme meg hjem fra sykehuset så fort som mulig til familien min=)

Er 35 uker nå!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo det begynner å bli "normalt" på de fleste sykehusene det du sier, jeg personlig er glad for at de er litt forsiktige så ikke "alle og hvem som helst" kan komme inn på barsel og eventuelt smitte meg og mitt barn.

Folk kan jo besøke baby og mor etter oppholdet på sykehuset, men jeg SKJØNNER alikevel at det er trist om storebror ikke får hilse på ja!

I fred.stad anbefaler de også de nybakte mødrene å ikke dra ned til kantinen/kiosken for å møte folk fordi det er så mye folk der også.

Er enig i at man ikke bør være hysterisk, men når det gjelder nyfødte synes jeg man heller kan være litt hysterisk istedenfor å få syke barn!

FÅr håpe gutta holder seg friske:)

Skrevet

Her er infoen som står på hjemmesiden til Drammen sykehus:

"Besøksbegrensninger på Sykehuset Buskerud

Gravide og nyfødte og syke barn er mer utsatt for komplikasjoner ved influensa. For å redusere risikoen for Influensa A (svineinfluensa), har nå bare foreldre/foresatte og søsken adgang til Barselavdelingen, Nyfødtintensivavdelingen, Barnepost 2 og Observasjonspost føde/barsel på Sykehuset Buskerud.

Alle sykehusene i Vestre Viken HF innfører de samme besøksbegrensningene og vil fortløpende vurdere om det skal innføres besøksbegrensninger også på andre avdelinger.

Sykehuset Buskerud ber om forståelse for tiltaket."

Skrevet

Det høres jo egentlig bedre ut..Da kan jo faktisk guttemann på 3 komme å se lilebror..Hadde han hatt tegn til sykdom så holder jo far han hjemme:)

Men for nå se hva reglne er når babys kommer..

er jo 5uker til termin enda så=)

Og er også glad at ikke hvem som helst kan komme...

Deilig er det også å kunne slappe av uten fullt av besøkende..=)

Skrevet

Jeg tror faktisk det er slike regler overalt nå. Da jeg fikk mini hadde de nettopp innført regelen på Ringerike hvor jeg fødte. Jeg syns det var litt kjipt med det samme, og besteforeldrene var skikkelig lei seg. Men helt ærlig, det var godt å ikke få besøk hele tida. Jeg fikk stadig telefoner fra venner og bekjente om når visitt tiden var. Det var faktisk litt godt å si at jeg ikke fikk ta i mot besøk, lettere det enn å si at jeg ikke ville ha. For jeg var ganske sliten og mørbanka de dagene jeg var på barsel, og det var godt å bruke tida til å komme til hektene igjen. Men selvfølgelig, trist at søsken ikke får komme. Det mener jeg de får flere steder.

Skrevet

Så bra! Har gått å håpa på det lenge at de skal stenge for besøkende på SiV jeg da.. ar fulgt med på nettsidene deres, men det står ikke noen der. Ikke har jordmor sagt noe heller. Men hadde håpa at storesøster kunne komme på besøk da? Og så er jo mannen min selvfølgelig forkjøla han da,- jeg også forresten. Han kan jo ikke bli sendt hjem igjen eller? Uff, har ikke akkurat regna med å føde aleine heller da...

Jeg skal settes igang på mandag, så det blir spennende å se dette her.

Skrevet

Du slipper nok å føde alene skal du se, er far smittet, så er mor det.. (Da og babyen i all sansynlighets grad) så enkelt er det.

Da forebygger de nok på andre måter, for sin egen del slik at de ikke smitter videre på avd.

På Ringerike har de ingen begrensninger på fødeseksjonen sånn sett, heller ikke kvinner/barn.. Det er kun på barsel.

De får ikke stengt føden på den måten, for en fødende kvinne må fortsatt få føde selv om hun har svineinfluensa... men på en fødestue har de en helt annen form for renhold og dreper bakterier på en annen måte enn de gjør på ett vanlig barselrom.. og i mange tilfeller er barselrom også flermannsrom slik at det er fler mødre/nyfødte og familer tilstedet.

Da sier det seg selv at de må begrense.

Skrevet

Tok å ringte føden på SiV nå for å høre siden det er greit å være forberedt. Jordmora jeg snakka med der, sa at alle som vil kan komme på besøk så lenge de ikke har symptomer på svineinfluensa. Hun syntest det var rart at mannen ikke kunne være med på fødselen dersom han var forkjøla. Det kjente hun ikke til. Det var uansett legen på føden som bestemmer til syvende å sist, så hun sa vi må se det an på mandag. Uansett hadde de håndvask og munnbind der, så hun trodde det ikke var noe problem, særlig ikke siden jeg jo er forkjøla jeg også.

Rart HI har fått annen info?

Skrevet

Dette varierer fra sykehus til sykehus, men blir som oftest opplyst på deres internettsider.

Skrevet

står ingenting på UNN (tromsø) sine sider. håper ikke det blir stengt der.

Skrevet

Jeg var på kontroll på SIV på tirsdag som var og spurte også om akkuratt dette her. Synes det er litt trist om ikke storebror får komme å se på babyen så lenge han er frisk og rask. Jordmor jeg snakket med sa de ikke hadde satt igang noen strenge tiltak foreløbig, men at folk måtte bruke hue. Har man influensa symptomer, så har man ingenting å gjøre på et sykehusbesøk. Hun hadde ikke hørt noe om at de skulle ha så strenge regler heller med det første... hmm.. er folk forskjellig informert på sykehuset?

Skrevet

Ringte barsel på Riksen nå. De har stengt for alle unntatt far og søsken.

Skrevet

Ser ikke noe på SUS sine sider om nye regler.Noe som kjenner til det?

Skrevet

På ABC på Ullevål tar de ikke i mot andre besøkende enn far (så vidt jeg vet) på barselhotellet. Vet ikke hvordan det er med søsken, men jeg har forstått det slik at man må ned i kantina eller noe slikt dersom man skal få besøk av andre på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...