Snurri1 Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Ble det veldig mye revning? Er det noen som IKKE revnet, selv om mini var stor rundt hodet?
♥2 små gull♥ Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Min var 37 rundt hodet og jeg ble klippet for å unngå ukontrollert revning.
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Jeg har hatt ei jente med 37 cm rundt hodet og en gutt med 39 cm (!) rundt hodet. Revnet ikke. Selv om det selvfølgelig ikke var veldig behagelig, gikk det fint:) Jordmødrene er veldig flinke. Med mindre babyen kommer i en racerfart, klipper de heller et lite snitt for at du skal slippe å revne. Jordmor klippet et lite snitt på meg, og lappet meg sammen etterpå Jeg merket ikke noe til det, for jeg var bare overlykkelig over at babyen var kommet ut! Etter 6 uker var alt grodd, og fastlegen kunne ikke se at jeg hadde født (sa hun ihvertfall...)
Gjest Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 min hadde lite hode, men jeg revnet endel.. på vårt sykehus mener de at revning er best.. er visst vondere har jeg hørt fra folk som har gjort begge deler, men sunnere fordi at musklene slites over på best måte, så de gror bedre blablabla.. fikk bedøvelseskrem på, og merket ikke at jeg revnet, og var ikke noe plaget etterpå heller, slang meg ned på stolene i vanlig stil
Januar-nurk Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Hei. Mitt förste barn var 37,5 rundt hode, jeg revnet ikke. Födte i Sverige og der klipper de helst ikke. Når barnet kommer så langt ned at hode synes i åpningen så sköv de barnet litt tilbake mellom riene. Slik ble det töyd ut på en bra måte og jeg revnet ikke noe. Kommer barnet i reserfart så kan det sikkert bli litt verre. Andremann hadde 37 rundt hode og kom i tillegg ut med den ene handen ved siden av hode. Da hadde de ingen mulighet til å skyve på han. Da revnet jeg litt, ikke mye. Kroppen er utrolig og tåler det meste :-). Ps. Man kjenner ikke at de syr etterpå for man er så mörbanket der nede. Lykke til :-)
♥2 små gull♥ Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 "Ps. Man kjenner ikke at de syr etterpå for man er så mörbanket der nede." Hadde motsatt erfaring jeg da. At det gjorde veldig vondt og var ubehagelig å sy nettopp fordi det var så mørbanket der nede. Jeg var så sår om øm at jeg fikk vondt bare de tok på meg, og det ble ikke bedre da nåla kom. Men tydelig at det ikke gjelder alle
Januar-nurk Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Gull nr. 2 på vei. Ja det er sikkert forskjellig fra person til person. Alle jeg kjenner som har sydd syntes ikke at det gjorde spesiellt vondt, men så kjenner jo ikke jeg alle :-). Kommer kanskje ann på hvor mye man revner(i ditt fall klippt) også.
gutt060606&jente010110 Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 gullet mitt var vel ca 39 rundt hodet, og måtte tas m tang, eg revnet minimalt, og kjendte det ikke. eg smørte meg med jordnøttolje nedentil di siste mnd før fødselen, så tror det hjalp litt på det=)
Cille81 Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Ikke noe sying her med noen av barna:-) var 39 og 40 cm:-) Gikk kjempe fint:-)
lille frø, mor til to Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Rart de ikke setter lokalbedøvelse før de syr?. Jeg leste i en eller annen bok at de satt lokalbedøvelse før de sydde. Hvorfor gjør de ikke det? Selv om man er litt bedøvd etter en fødsel er det vel prosedyrer som skal følges.
Abracadabra Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 jeg fikk lokalbedøvelse før de sydde. eller det var en slags spray, jeg bare skjønte IKKE der og da hvorfor de ikke kunne sprayet litt før det hodet på 39 cm kom revnende gjennom samme hullet de nå var så bekymret for, hehehe. revnet ikke mye sa de, bare overflatisk, og jeg var veldig bekymret for det på forhånd for jeg så for meg de verste skrekkfilmscenarier - men jeg kjente jo ikke at jeg revnet, jeg kjente bare at det sved.
Januar-nurk Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Jeg spurte etter bedövelse, men de sa at siden de skulle sy så lite så var det ikke noen vits i sette noen spröyte. De sa at om det ble for ille kunne jeg få spröyte, men de trodde ikke jeg skulle kjenne noe av det, og det gjorde jeg ikke heller. Kommer nok ann på hvor mye en skal sy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå