Gå til innhold

Får man UL før termin for og sjekke hvor stor baby er osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Har hørt om flere som er på UL for og sjekke hvor stor babyn er... Er dette standard rutine? vil jeg da få innkallelse fra sykehuset??? har bare litt over 1 uke til termin jeg nå....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det får en ikke. Er bare hvis de tidligere har sett deter muligheter for stort barn (som vil si over 4500....) Knapt nok da får en ul. Vi er jo ganske tøyelige der nede uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er ikke standard rutine, men jeg har vært på tre vekstestimeringer med ul gjennom sv.skapet av den grunn at jeg hadde svangerskapsforgiftning under mitt første svangerskap. Ble derfor fulgt opp på denne måten i dette svangerskapet, for å se at babyen får nok næring og har det bra. Jeg har to uker til termin, og de antar at fødselsvekten til min lille vil være ca.3500 gram:-)

Lykke til med nært forestående fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til UL på fredag pga høyt SFmål. legen som har henvist meg. krysser fingrene for at lillegull ikke er så veldig stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får de fleste som bare spør en ul i uke 36, var i hvertfall slik før. vet ikke hvorfor, kanskje fordi det er en liten plass eller noe :) Men grunnen til at jeg har hatt mange ul denne gangen, er at jenta jeg har fra før er født med en misdannelse. Alt ser bra ut denne gangen da, men gøy å se lillegutt, og vite ca hvor stor han er, osv ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 nå og har fått to ekstra ul forrige uke, først fordi jeg kjente veldig lite aktivitet, først ctg-måling deretter ul. Siste gang nå var fordi symfyse/fundus-målet var lavt i forhold til uke og tildigere vekst.

Jeg må også inn til ny ul den 1. sept for å dobbeltsjekke at jenta legger på seg. Hun er estimert til å være litt under vanlig fødselsvekt, men kun 8 % eller noe, så hun er ikke sååå liten.

Men jeg har ikke forstått det slik at man vanligvis får noe flere ul enn den i uke 18 her i allefall. Altså kun om man har rare målinger eller lite liv eller noe annet "uvanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...