Gå til innhold

Fy for ei dame!! :/ what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne var på tur sammen i sommer, vi ble enige om før vi reiste at det vi lånte som var over 50-lappen skulle leveres tilbake. Pga (spes meg) har ikke råd til å spandere alt på venninner og hun har ikke verdens beste råd heller, men tjener nesten 4 ganger så mye som meg.

Hun fikk forsinkelser med lønna og jeg måtte låne penger av mine foreldre så vi hadde nok diesel siden jeg hadde punget ut full tank sist og det var meningen hun skulle betale neste runde. Jeg også ut for taxfree for henne også skulle jeg får det tilbake da hun fikk lønn.

På denne turen presterte hun å fortelle ting jeg hadde betrod meg til hos henne til MANGE folk jeg ikke ønsket skulle vite det. Så jeg ble forbanna og sa til henne at jeg ville ikke ha en venninne som ikke gikk an å stole på. Og at hun kunne sitte på med kompiser (som var med på turen) hjem.

Ut fra denne turen skyller hun meg da ca 400kr, som er mye for meg som har ca 2-3000kr i mnd nå for tiden (bor hos mine foreldre).

I bilen lå det en jakke etter turen, jeg pakket det som var hennes i en pose og leverte til faren som kom og hentet det. Jakken var en gutte-jakke som jeg gikk ut fra var en av kameratene som var med sin.

Etter denne turen som var for en mnd siden, har jeg sendt 2-3 mld om hun har tenkt å betale meg pengene slik hun lovet meg uten å få svar. Idag ringte hun plutselig, og sa hun skulle ha den jakken som hadde lugget i bilen, jeg sa ok du kan hente den men da får du ta med pengene mine. Så sjellte hun meg ut i vinkel for hun skyllte meg ingen penger!!??? Sa blandt annet: at jeg var ei fitte, og hun skulle knuse meg. At hun skyller meg penger kan flere av de som var med på turen bekrefte, de var der da alt foregikk.. Så jeg forstår ikke hva probleme hennes er, når så mange vet om det kan hun ikke bare si det uten videre!! Jeg skrev tilbake til henne etter hun truet meg: det var merklig du ikke vet du skyller meg penger, siden alle andre på turen husker det. Etter det hørte jeg ikke noe..

Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon?

Hu har før truet med å banke en gravid jente, sa bland anna at hun skulle sparke henne i magen så hun mista ungen!! Jeg er gravid i uke 20, gå hun løs på meg så klikker jeg altså. Har holdt meg rolig til nå for jeg tror søren meg ikke hun har det bra med seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

andmeld henne med vitner,bevis er sms.og drit å å henge med ustabile mennesker,du visste jo at hun hadde truet en annen person fra før.

Skrevet

Hva skal man med fiender når man har venner som dette?

Vet ikke helt hva du skal gjøre i en slik situasjon, men som du skriver så tror du ikke hat hun har det bra med seg selv. Mennesker som oppfører seg slik kan utvilsomt ha det bra med seg selv! Sånn sett er det synd på damen. Selv om det er mye penger for deg tror jeg likevel mitt råd til deg vil være å prøve å glemme de hundrelappene, komme deg videre i livet og være litt mer kresen når du velger venner i fremtiden!

Lykke til!

Skrevet

Var jo ikke forventet at vi kom til å krangle, og grunnen til hun truet hun andre dama var fordi hun var gravid med xen, som er typen til hun jeg snakker om. Det jeg mener er hva er det å true en person for at personen spør om den kan få pengene hun skyller.? Hun gikk forresten også å sa til en felles venn hun nett hadde fått 32 000kr.

Skrevet

Oiiiii, dere hørtes jo voksne ut begge to.

Skrevet

Du venter barn og har nå 2-3000 å rutte med i måneden..?

Lykke til!!

Skrevet

Dette menneske og miljøet hadde jeg nok fjernet meg fra. Dette virker helt merkelig på meg. For det første å dra på tur når man er rakafant. For det andre å kalle vennene sine slike ukvemsord. For det tredje å true med vold. Det må da finnes bedre folk å henge med? Når det gjelder disse pengene hadde jeg nok ikke giddet å ta opp kampen, uansett hvor lite penger jeg hadde hatt. Det beste er å kutte komunikasjonen helt slik at sånt ikke oppstår igjen.

Skrevet

Oj oj oj. Hvor gamle er dere egentlig? Enten er dere 14 eller så og si tilbakestående. De 400 kronene hadde jeg gitt blaffen i. Jeg vet ikke helt om jeg tror på at du er gravid og bor hjemme hos foreldrene dine med kun 2-3000 i mnd...det høres for idiotisk ut til å være sant. Med mindre du er 14 eller tilbakestående.

Skrevet

Du høres veldig ung ut.. Et tips du bør ta med deg i livet er å aldri låne bort penger du ikke har råd til å miste. Da slipper du å komme opp i slike situasjoner.

Skrevet

Dette høres ut som en "ungdomsskole-situasjon".....er det virkelig snakk om voksne mennesker her?

De 400 kronene er du nødt til å glemme. Er det verdt å holde en sånn kommunikasjon gående for 400 kr, selv om du har lav inntekt?

Hvis du har sendt flere meldinger og ikke fått pengene, så er det jo ganske tydelig at hun ikke har tenkt å betale, og det får du nok ikke gjort så mye med...!

Hvis du føler at du risikerer at hun "flyr på" deg som gravid, så er det mest ansvarlige du kan gjøre å holde deg unna.

Enda viktigere; nå som du skal bli mor må du prøve å omgi deg med normale folk som oppfører seg som voksne!

Skrevet

Selg jakken hennes for 400kr og kutt henne ut..

Skrevet

Behold jakka til hun er villig til å betale for seg.

Skrevet

Aldri lån ut penger om du ikke har råd til å "miste dem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...