Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å trene da jeg ble gravid, fordi jeg ofte får migrene av det, og nå kan jeg jo ikke ta noe for det. Tenkte jeg skulle være flink til å gå tur, men jeg orker ikke.. Blir veldig fort sliten i bena, har heldigvis ikke jobb jeg går så mye i, litt varierende. Men når jeg kommer hjem fra jobb, har laget middag, etter middag puslet med klesvask, rydding, blomsternapping/vanning ute osv orker jeg ikke tanken på å gå tur.. Er hoven i bena nå da, men det var det samme før jeg ble det, uke 26 nå. Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har overskudd til trening synes jeg ikke du skal plage deg selv med at du burde klare det og. Høres ut som du har nok å henge fingrene i. Typisk oss damer, vi skal klare alt også når vi er gravide.

Jeg trener hver dag, men jeg er gammel toppidrettsutøver, frisk og har ingen barn fra før. Da er det lettere å få det til. Er i uke 27.

Du får kose deg med mage gåturer når den lille kommer.

Skrevet

Jeg trener foreløpig like mye/ lite som før, men er heller ikke så stor ennå, snart 15 uker. I fra å trene ca annenhver dag før jeg fikk barn (jogging, aerobic, styrke), ligger jeg nå på toppen to ganger i uka... som tobarnsmamma med nummer tre i magen. Tiden strekker liksom ikke til... eller, tid har jeg forsåvidt innimellom, men den tiden jeg ikke har fri er så mye mer intens og tettpakka med action, følelser og tankearbeid, at hode og kropp streiker og melder seg ut når klokka er åtte og toåringen og fireåringen sover søtt.

Men stoda her slik: Jeg jogger innimellom, har gått over til mer intervall. Så har jeg et 10-minutters styrkeopplegg jeg gjør hjemme i stua så ofte jeg klarer, ca 4-5 ganger i uka.

Men aller mest TENKER jeg på at jeg skulleburde kanskje ha... trent... :-)

Skrevet

Takk lille frø:) Joda, jeg føler meg absolutt ikke lat, heller at jeg må tvinge meg til å hvile mer. Så om det ikke er kondisjonstrening, så er jeg i alle fall i aktivitet (har forresten ikke barn jeg heller, så jeg som synes tiden i løpet av uka nå er knapp, er veldig spent på hvordan det skal bli med en liten en, men gleder meg veldig:))

Skrevet

Jeg trener foreløpig mellom 2-3 ganger i uka, men ikke med samme intensitet som før. Jeg er nå i uke 15, i mitt 2 svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...