Gå til innhold

Tips mot hard/vond mage hos 3 uker gammel baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 uker skriker, hyler og rister når han skal bæsje/fise... Han ser ut til å ha kjempe vondt, og dette er i sammneheng med avføring. Han har skriki og hylt hver gang han bæsjer/fiser i 3 dager nå.

Er litt bekymret for kolikk, så har droppet å drikke kumelk, (sluttet på onsdag) Da jeg har lest at kolikk barn ofte blir bra/bedre om mor slutter med kumelk, pga kumelk proteinet..

Har også begynt å drikke amme te i håp om at dette skal lette på trykket hos lille gutt..

Noen som har andre tips til hvordan jeg kan hjelpe gutten min ?

Ting jeg ikke burde spise? (fullammer)

Erfaringer på området ?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min fikk kjempevondt i magen når jeg drakk brus! tålte ikke kullsyren - ellers må du bare prøve deg frem i forhold til hva du spiser.

hva har du spist de siste 3 dagene? Se om det er et mønster.

Men husk at det kan endre seg også. Det bar en periode på 5-6 uker jeg ikke kunnde drikke brus - etter det gikk det helt greit, ingen magevondt.

Skrevet

Ok, ja, jeg har ikke turt å drikke brus etter fødselen, har hørt om det med kullsyren, så det har jeg holdt meg unna.

Har også droppet å spise kål og løk... Og nå dropper jeg kumelk. Har nemlig drukket endel sjokolademelk den siste uka. Tenker at det kansje kan være det. Jeg reagerte på melk da jeg var yngre, fikk første reaksjon sommeren jeg var 8 år, fikk elveblest, var i ettertid veldig forsiktig med melk, men har vokst det av meg og reagerer ikke selv lenger.

Men er jo mulig lillegutt reagere og at dette kumelk proteinet er for hardt for magen hans. Så jeg skal droppe melk i en periode for å sjekke det..

Takk for svar ;) fint å høre om andres erfaringer og tips, er ikke alt man behøver å erfare og finne ut av selv alltid, kjempe fint å få hjelp :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...