***...*** Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Hva er egentlig grunnen til at man ikke skal slanke seg når man er gravid?
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Når du sier slanking-tenker du da på å ta piller/tabletter..eller spise sunt og fornuftig?? Jeg har aldri hørt om noen som har slanket seg når de er gravide!
♥Madame_Mim♥ Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 regner med at dersom du slanker deg er det muligheter for at fosteret ikke får nok næring og vitaminer som det trenger for å vokse seg sterk og frisk. Skjønner ikke helt vitsen med å slanke seg når man er gravid heller, større blir man jo uansett! Gravide damer skal være stolte over kroppen og magen sin! Jeg spiser sunt og godt og så får jeg heller ta bekymringene om kilo etter jeg har født, men heller ikke da ekstrem slanking, fordi jeg skal jo amme! For ekstrem slanking etter fødsel kan medføre at du enten mister melka eller at den ikke inneholder nok næring og barnet kan bli sykt!!!
lille frø, mor til to Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Er ingen ekspert. Men hvis man tenker at ved slanking er målsetninga å gå ned i vekt. Dvs forbruke flere kalorier enn man tar inn. Da begynner kroppen å bruke av reservelagrene sine som da er først og fremst fett, men kan og være muskler. Fosteret skal i denne tiden vokse og utvikle seg og trenger næring, ved slanking kan faren være at babyen får for lite næring. Noe helt annet er å spise sunt og trene. Her vil man fortsatt gå opp i vekt, noe som er sunt for graviditeten. Etter selve fødselen skal man amme, noe som igjen krever energi.
_Løvemamma_ Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Når man slanker seg og forbrenner mer fett enn vanlig så frigjøres en del miljøgifter fra fettvevet. En del av disse vil passere gjennom fosteret, som i enkelte tilfeller kan skade nyrene og leveren. Derfor skal man ikke aktivt slanke seg hverken når man er gravid eller mens man ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå