Gå til innhold

Kommer jeg til å få lyst på flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig tidlig å begynne å undre over dette, det vet jeg, men allikevel så lurer jeg...

Fikk en gutt for tre måneder siden, og selvom jeg hadde et ekstremt problemfritt og fint svangerskap, en ganske rask og fin fødsel, kom meg raskt etter fødselen, er ung og har masse overskudd og koser meg med babyen min samtidig som jeg har tid til meg selv og venner, så merker jeg at å få en til frister svært lite.

Det er ikke sååå slitsomt med baby og evt strev er verdt det, men jeg merker at å gjøre alt på nytt virker så... Ja.... Slitsomt.... Og så er jeg så glad i han jeg har, at jeg føler at jeg ikke trenger fler.

Og da må jeg bare undre; Er dette bare en midlertidig følelse, eller er det mulig at jeg alltid vil føle meg fornøyd med bare èn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte og min datter nermer seg nå 4....... Jeg synes ogå det virker litt slitsomt å begynne påan igjen og jeg er redd den tanken bare kommer til å bli sterkere jo lenger vi venter med en eventuell nestemann...... Hovedgrunnen til att jeg håper jeg snart endrer oppfatning er att jeg vil "gi" min datter ett søsken, men jeg må si det frister meg svært lite. Sjønner virkelig ikke hvorfor jeg har det sånn!

Skrevet

Hei:) Jeg tror nok muligens du forandrer mening etterhvert. Jeg hadde det slik etter jeg hadde født, og ikke f om jeg skulle ha flere etter en forferdelig fødsel, mye gråting og styr første mnd osv.. Men nå er sønnen min 10 mnd, og jeg vil veldig gjerne gi ham en bror/søster etterhvert, vel og bemerke IKKE ennå, men med tida.. Selv er jeg enebarn og har ikke lidd noe nau av å være det, så om det bare blir den ene så er ikke det verdens undergang:) Og ja, det er stress med baby, men alt blir så mye enklere når de kommer over 6 mnd. De kan litt mere selv og det er mye respons å få. Jeg syntes nesten det var helt grusomt stressende å være mamma sa min skatt var 2-4 mnd. Men det kom seg;) Lykke til!

Skrevet

HI her!

Takk for svar. Var fint å få svar fra to som er på "hver sin side av skalaen". Men jeg har alltid syntes det virker så dumt å få en til for å "gi" den første et søsken, så om jeg skal ha en til kommer ikke det til å være en tungtveiende grunn iallfall. Men jeg vet ikke jeg. Kanskje det bare vil bli mor, far og et barn hos oss.

Skrevet

Jeg kunne overhodet ikke tenke meg en til de første 13-14 månedene. Vi hadde kolikkbarn de første 4 månedene og ingen familie i nærheten som kunne avlaste. Så vi var ofte slitne, trøtte og manglet overskudd. Nå er hun blitt 18 mndr og har begynt i barnehage og jeg på jobb, og vi koser oss mer og mer! Har hørt mange si at det bare blir bedre og bedre jo eldre de blir (iallfall til en viss alder...), og foreløpig stemmer det veldig godt her hos oss. Nå kan hun gjøre seg forstått med ord og peking, og sover stort sett natta igjennom. Er et helt annet liv nå enn i starten, som jeg trives godt med! Vi håper å få 2-3 år mellom våre, men jeg kommer nok til å glede meg til spedbarnsfasen er over...

Vent og se hva følelsen blir etter hvert - den kan forandre seg på et blunk:-)

Skrevet

jeg tenker heller at det er greit å få en til ganske raskt slik at vi er "ferdig med det". Missforstå meg rett, jeg elsker mini og vi koser oss bare mer og mer, men det er greit å ha ungene ganske like i alder slik at man slipper å starte på nytt igjen, og ungene vil like mer de samme aktivitetene enn barn med større aldersforskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...