Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Hei! Begynte på Cerazette for halvannet år siden (etter seksukerskontroll), og har fram til nå kun hatt den behagelige bivirkningen at jeg ikke har blødd noe som helst. For tre uker siden fikk jeg litt sporblødninger, som etterhvert ble såpass mye at jeg måtte gå over fra truseinnlegg til bind, og etterhvert ble som forholdsvis kraftig mensblødning. Har roet seg noe nå, men er fortsatt som å ha mensen. Har skjønt at det er ganske normalt med blødningsforstyrrelser når man går på Cerazette, men trodde det var vanligst i starten? Ser i pakningsvedlegget at man bør kontakte lege ved uvanlig kraftige eller langvarige blødninger, så dersom det ikke gir seg i løpet av helga ringer jeg legen min til uka og hører med henne. (regner med at tre uker regnes som langvarig...) Men inntil da, litt sånn av nysgjerrighet; har andre opplevd lignende med Cerazette? Ingen blødning i det hele tatt i halvannet år, så plutselig tre uker.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Jeg trodde det var enten eller jeg. Enten slipper du unna, eller så sliter du med blødninger... Jeg brukte Cerazette i 2 år. PERFEKT, INGEN BLØDNING
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 He he, ja jeg trodde jeg slapp unna blødningene jeg. Var jo hos legen da resepten på Cerazette gikk ut, og forhørte meg om prevensjon videre, og hun mente at siden jeg ikke blødde noe og ikke hadde noen bivirkninger burde jeg bare fortsette :-) Men nå har det visst gått over, og det virker som om kroppen min forsøker å ta igjen det tapte. Syns det er litt kjipt, jeg pleier ikke akkurat å ha bra jernlager/høy blodprosent i utgangspunktet, og de siste dagene har jeg begynt å svimle igjen oftere hvis jeg reiser meg for raskt opp (skjer jo innimellom ellers også, men oftere nå). Kan jo være litt psykisk siden jeg vet at jeg blør igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Da har jeg snakket med legen, og tenkte å oppdatere (sånn i tilfelle andre med samme problem havner i denne tråden). Legen sa det var ganske typisk, og jeg fikk beskjed om å se det an en stund til (så lenge jeg ellers var fornøyd med Cerazette), og komme inn dersom det ikke har gitt seg i løpet av en ukes tid.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 ok. Jeg har brukt cerazette siden september 2008, og enten blør jeg ikke på 2-3 mnd ellers så blør jeg kansje 2-3 uker i strekk eller annenhver dag Ganske slitsomt egentlig. Legen min å så til meg at det er veldig vanlig, men har aldrig blødd lengre enn 3 uker i strekk eller annenhver dag i eh hel mnd men det er jammen ikke noe særlig :S
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Brukte ikke creazette, men fikk problemer med noen andre p-piller med laaangvarige blødinger!( nesten 5 uker! da kuttet jeg dem bare ut, og så startet jeg på nytt brett første dag av neste mens...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 har nettopp sluttet med de pga langvarige blødninger.. orker ikke blø 3-4 uker i strekk. når man hele tiden tror ar det skal gi seg så kommer det mer.. slitsomt.. tenkte prøve spiral,da.. Og ikke hormon-spiral. tror ikke jeg tåler hormoner i det hele tatt (får bare mellomblødninger o.l.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå