Gå til innhold

Ang fet hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode tips, kremer, make-up o.l. ?

Tar ikke lange tiden før huden blir fet. Og jeg glinser jo dagen lang, kjedelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe kan være hormonelt men:

-ikke bruk oljebaserte kremer, men vannbaserte. Oljebaserte passer bedre for de med tørr hud

-Rens ansiktet med renseprodukter av samme serie. Spør i hudpleieforretningen, kosmetikkavdelingen om hva som kan passe din hud. Dermalogica er et dyrt merke, men hører ikke annet enn at folk er kjempefornøyd. Min svigerinne er hudpleier og hun anbefaler dermalogica.

-Spør ekspeditøren om det er parabener i produktene. Ikke kjøp det! Det er tilsetningsstoffer som skal forlenge holdbarheten, men som kan forstyrre huden din.

-Når du går over til nye hudpleieprodukter er det ikke uvanlig at man kan få kviseutbrudd de første ukene etterpå, før det roer seg igjen.

-ikke bruk nattkrem

-hvordan har du håret ditt? Hvis du har pannelugg eller at henger mye ved tinningen, kan det hindre oksygen til huden din og gjøre den fet

-bruk mineralsminke og ihvertfall ikke sminke som er oljebasert.

-sol og frisk luft er godt for fet hud

-ellers kan man se på kostholdet sitt. Mye fet mat, sukker og salt? Det kan gi fet hud.

Skrevet

Tusen takk for bra svar!! Jeg har litt forskjellige kremer:) hehe!! Men bruker nå minerals make -up.

Har md- faktor som rense serie, men det skal sies at jeg ikke er flink nok til å bruke den 2 ganger daglig.

Så drikker jeg dårlig med vann...

Men spiser sunt ol.

Men kanskje det er hormonelt? Hm, er det noen plasser man får sjekket det!?

Skrevet

Jeg ville kanskje dratt til hudpleier og fått en hudanalyse over ansiktet. Da blir det kanskje lettere å anbefale et produkt spesielt tilpasset din hud. Og ikke sikkert det merket du bruker nå, passer for din hud, siden det ikke hjelper.

Det kan være en ide å rense 2 ganger daglig, for rensing gjør huden litt tørrere, spesielt hvis du har renseprodukt mot fet hud :)

Skrevet

Søk og les litt på hildechristina.com. Der får du masse gode tips til alle hudtyper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...