papoyo Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Jeg og samboer eier et hus sammen, og vi har to barn. Lånet på huset står på oss begge, men betales fra min konto hver mnd. Jeg ønsker at vi skal skille lag, men han vil ikke. Grunnene mine er så mange, og dette har jeg vurdert fram og tilbake i flere år. Men vil han ikke gå med på å selge huset. Han vil ikke flytte, og vil ikke at ungene skal flytte. Altså er dette vanskelig. Hva kan jeg nå gjøre for å komme meg ut av dette? Hvordan blir jeg kvitt min del av huset? Lurer også på dette med overgangsstønad. Jeg jobber fullt, og har en grei inntekt, men det vil bli vanskelig å jobbe fullt som alenemor. Kan jeg velge å gå ned i stilling, og så få overgangsstønad? Og hvor mye kan jeg evt få? Håper noen kan gi meg svar her, i en veldig trist og hjelpeløs situasjon :-(
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 uff, det hørtes ikke noe greit ut! Hvis han ikke vil selge, må han kjøpe din halvdel av huset rett og slett! ta kontakt med familievernskontoret og be om et møte for å få litt hjelp. Dere må uansett det siden dere har felles barn og skal avslutte samlivet. Jeg har vært alenemor i flere år, jobber fullt. Fikk overgangsstønad i nesten 3 år. Jeg tjener nå rett over 360000 i året, og det er grensen for maks inntekt på os. hadde jeg tjent 350000 hadde jeg kanskje fått 200,- i mnd eller noe. Ingen hjelp i det, eller vits for den slags skyld. Det beste er nok å jobbe fullt - det går helt fint! håper det ordner seg for det, kjedelig situasjon å være i det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå