Gå til innhold

Når dere velger navn , har navnets betydning noe og si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det valgte jeg..vil ha navn til barna mine som betyr noe fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, absolutt! Jeg synes f.eks Vetle er litt fint, men betyr liten og puslete. det går ikke!

Skrevet

Nei det bryr meg liiite..

Skrevet

Aner faktisk ikke hva navnene til ungene betyr, har vært helt andre ting som har spilt inn ift navnevalg, Så nei.

Skrevet

Sjekket at det ikke hadde en negativ betydning, ellers betød det ingen ting...

Skrevet

Jeg ville kalle jenta mi viktoria/victoria pga betydningen av det siden vi hadde strevd lenge med å blir gravide.

Men blei aldri helt komfortabel med navnet så vi valgte ett annet navn, betydningen av det passer ikke så godt inn i vår familie, men det betyr mye for oss siden det er en variant av et navn i familien.

Skrevet

Vel, jeg vil ikke ha et navn med negativ ladning eller betydning. Kommer nok til å sjekke opp hva de navnene vi tenker på betyr.

Men det er også mange andre faktorer som spiller inn som ; kjenner jeg (til) noen andre med det navnet? Er/var det en ok person? (Quisling er for eksempel utelukket da, ikke sant?)

Og så er det om navnet passer til barnet. Det ser en jo ikke før babyen er født, så vi bestemmer oss ikke 100% for noe enda uansett :-)

Skrevet

Ang. VETLE (!!!!!):

Det er flere tolkninger, og jeg har hørt at det betyr den som overvintret. Dvs. den ene som klarte seg gjennom vinteren, og liten/ puslete er da en annen tolkning av det samme. Jeg ville kanskje heller sagt sterk?

Skrevet

Nei hadde null betydning. Vi valgte navn utfra at vi syntes det var fint nok til vårt barn, ikke hva selve navnet betyr. Synes det er nboe tull. har lest tidligere, og ser jo ut som en idiot som har funnet på betydningene av navn.. f.eks kan det stå.. navnet*** kan stamme fra, kan muligens bety, er en annen form for navnet***

Har ikke troverdighet i det hele tatt, og hvem er det som går rundt idag og vet hva forskjellige navn såkalt betyr? :P

eneste navnet jeg ikke liker er torGRIM = stygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...