Gå til innhold

en er som en, to er som ti og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tre er som tre??

Stemmer myten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei her i huset er to som to.

Dobbelt så mye altså, men ikke som ti;-)

Jeg har gutter.

Skrevet

Bare tull. Største overgangen er når du får førstemann. Nummer to er bare barnematen.

Skrevet

Jeg synes også overgangen var størst med førstemann, men synes likevel det var krevende med to barn i begynnelsen. Begynner å gå seg til nå da (minste er 8 mnd). Men hvordan er overgangen til tre? like stor som fra en til to?

HI

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det..

Overgangen fra ingen til ett barn er selvfølgelig stor, men det er man forberedt på. Jeg synes overgangen fra ett til to barn var utrolig slitsom, Følte meg helt oppbrukt, oppvridd og tynet til bristepunktet en stund etter at unge nr to kom..

Men overgangen fra to til tre var bare koselig. Det gikk over all forventing, og alle sammen koste seg sånn med den nye babyen. De to eldste hadde jo hverandre å leke med, så det fantes ikke sjalusi. Vi voksne begynte bli vant til å bruke tiden vår på barna og hadde etterhvert gode rutiner på det meste. Unge nr tre gled helt smertefritt inn i familierutinene. Jeg har aldri før kost meg sånn i mammarollen før permisjonen med nummer tre, jeg følte jeg hadde alverdens tid til å følge opp alle sammen, stresset overhodet ikke med noenting.

Nå har jeg fire små og synes familien er komplett, storfamilien er hærlig :)

Skrevet

Takk for ordentlig svar! Jeg følte meg akkurat slik du beskrev det, når nr 2 kom =)

Vi vurderer nr 3 nå, men er litt bekymret for om jeg tar meg vann over hodet og ikke mestrer situasjonen =)

HI

Skrevet

Stemmer ikke for oss, to var på ingen måte dobbelt så mye som en for å si det sånn, og i hvert fall ikke ti!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...