Gå til innhold

Noen oppdrettere av hund her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som nå har vært inne for andre gang for å fjerne inngrodde øyehår, MASSE hår!

Har spurt oppdretterpå mail om noen av kullsøsknene har det samme problemet, men har ikke fått noe svar!

Faren til hundene er høyt premiert og en flott hund som brukes endel i avl. Veterinæren sa idag at vi burde få oppdretter til å slutte å bruke han i avl siden vår hund har dette problemet og at det er arvelig.

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia

Jeg er oppdretter på hund,nå vet ikke jeg hvilken hundå inn på norsk kennel klubb sine sider og registrere seg på min sideerase du har?

kansje dette er ett vanlig problem for rasen?eller at det er genetisk som du antyder?.Det trenger ikke være faren til valpene sin skyld,det kan like gjerne ligge på morsiden som på farsiden.og det at faren er godt premiert ir heller ingen garanti for at han ikke bærer genetiske feil desverre,alt for mange hunder blir brukt i avl i Norge i dag mange oppdrettere tenker ikke gjennom på hva di gjør,om dette skyldes uvitenskap eller grådighet vill jeg ikke utale meg om:).Men dette går jo ut over noen og i dette tilfelle deg og hunden din du er ikke alene om å kjøpe en hund som kan børe på genetiske feil.

det som kan være lurt når man skal sjekke ut hunder og helseresultater er å gå inn på norsk kennel klubb sine sider og reg seg på min side,der er det noe som heter dog web,da kan du søke på den hunderasen du har eller feks pappen til hunden din der får du opp hvor mange avkom han har,utstillingsresultater,helseresultater osv.

jeg kan gjøre det for deg om du sender meg en pm,gi meg reg nr til pappen og mammen til hunden din samt rase så skal jeg se hva jeg kan finne om dem

klem cathrine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...