Gå til innhold

Dette med vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når forsvinner dette? Forsvinner det gradvis eller er det borte i løpet av tiden på sykehuset? Jeg har veldig hovne bein og lei av å kun ha crogs og gå i, tenkte å pakke et par vanlige sko, men er usikker på om jeg får brukt dem.. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Alle" hadde sagt til meg at vannet forsvinner ut med ungen, eller i hvertfall i løpet av tiden på barselavdelingen. Men det trenger det ikke å gjøre altså. Jeg har fortsatt en del vann i kroppen, ti dager etter mini kom. For all del, ikke så mye som rett før fødsel, men nok til at det er irriterende. Men jeg får på meg sko og sånt nå, det gjorde jeg ikke for et par uker siden.

Jeg spurte ene jordmoren på sykehuset hvordan det var dette med vannet, om det var jeg som var unormal siden det ikke forsvant med en gang. Det sa hun at det ikke var, hos mange tok det noen uker før det var borte. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet hvis det ikke skulle forsvinne umiddelbart etterpå.

Skrevet

En av tantene mine hadde hovne bein to måneder etter at hun fødte en av sine unger.. Så det kan nok desverre ta sin tid.. Tror nok man er svært heldige om hevelsene forsvinner i løpet av de dagene man er på sykehuset etter fødselen. Crogs sko har jeg aldri tenkt på at kan funke faktisk, men det er klart de gjør det når jeg tenker meg om. Jeg bruker noen sandaler som har to remmer med borrelås eller hva det nå heter.. Sånn at jeg kan regulere dem etter hvor hovne beina mine er..

Vil anbefale deg å drikke _mye_ vann. Leste i en bok jeg lånte fra et bibliotek at det faktisk kan være med på å hjelpe mot hevelse i bein.. Også å holde beina høyt oppe så lenge man kan såklart. Og bruke støttestrømper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...