Gå til innhold

Er det bare meg som ikke vil ha sanger til middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får fnatt av de dustete kjeeeedelige sangene folk er tvunget til å komme seg igjennom ved alle bryllup en stakkar er i, tenkte at hvis jeg skal gifte meg(håpe håpe) så har jeg ikke lyst å ha de sangene, men er det noe som folk "forventer" ? Forslag til andre løsninger?

Vært i forskjellige lag og dåp og konfirmasjon, og hver gang er det ei lefse med de såkalte morsomme sangene huff....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg, og heldigvis har jeg en samboer som heller ikke vil ha sanger! Så vi har ingen planer om å ha det! Vet ikke om vi kommer til å møte noe motstand fra forledrene våre på det, men jeg tror egentlig ikke det. Og om det så skulle være, så får vi ta den kampen når den kommer!

Vet ikke om det er noe folk forventer jeg...Har inntrykk av at bryllup utføres på så mange ulike måter nå for tida, så det gir jo et friere spillerom! Tror neppe noen blir fornærma om du dropper sanger =)

Skrevet

Tenker du på sanger som noen i familien eller venner har skrevet for annledningen. Eller er det noe annet?

Jeg vet at bestemor kommer til å skrive sang til oss når vi skal gifte oss til neste år. Jeg synes bare det er hyggelig. Hun gjør det alltid til store annledninger. Og får gjerne hjelp av onkel og pappa som spiller gitar.

Jeg vil ikke nekte noen å komme med sanger, men tror ikke det er så mange sanger som kommer heller. Jeg får mer fnatt av alle talene. Det er jo alltid uendelig med taler i brylluper, så de vil jeg gjerne begrense så mye som mulig

Skrevet

Personlige sanger er vel ok (men ikke min favoritt)... De masseproduserte velkommen- og takkformaten- sangene, drikkeviser osv er streengt forbudt. Så patetisk å sitte å synge slike sanger i et lag som ikke akkurat gleder seg over de. Verste jeg vet også ;-)

Skrevet

Vi gifter oss snart og skal ikke ha sanger. Ingen i nærmeste falilie skriver ihvertfall. Til de har vi sagt at vi ikke vil ha, og det var alle enige i. Kan hende venninner eller kollegaer lager en sang men da er det sikkert sann som d efremfører selv, og det syns jeg er helt greit.

Skrevet

Vi skal IKKE ha sanger nei, synes det er skikkelig harry og det funker aldri slik som det egentlig skal..

Vi har sagt fra til toastmasteren at han skal si nei om noen kommer med sanger.

Folk må gjerne få holde taler, men sanger det vil jeg bare ikke ha i mitt bryllup.

Skrevet

Hi her, bra det ikke bare er meg som tenker sånn, i bryllup i bergen i sommer så var det et hefte med sanger, og den ene sangen hadde TRETTEN vers og hvert var ganske langt,helt utrolig, og melodien på sangene er det omtrent ingen som kan,skikkelig fint å høre på du.

Skrevet

mhm enig med deg Hi... og dere andre.

uff de sangen altså!

greit med private sanger fra folk men ikke noe mere her nei.

vi skal heller ikke ha noe sangheftestyr.

Skrevet

sanger er skikkelig 90-talls... hehe, syns det er litt gått ut på dato og jeg håper vi slipper for mye av det.. har ikke bestemt oss for om vi skal "banne" det enda..

Skrevet

Ikke noen personlige sanger i vårt bryllup, nei. Ville mye heller hatt en fin "ordentlig" sang om det måtte være noe. Synes det er utrolig pinlig med haltende sanger på 10 vers som alle må synge med på.... Uff, nå var jeg veldig negativ, men synes virkelig det er rart når unge folk gjør dette. (ok for bestemødre og gamle tanter, de tilhører jo tross alt en annen generasjon.. Men heldigvis er det ikke noen tradisjon for sånt hos oss)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...