2exu-guttjanuar2010 Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 hva hjelper mot halsbrann?halsen min brenner snart i stykker.. noen som har noen tips og råd som hjelper??
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 sliter med det samme, er helt grusomt.. jeg for min del tar nyco, hjelpe masse.. så drikker jeg iskald melk.. hehe..
You can call me Dårris Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Melk, mandler og lovehearts hjelper. Sterk mat er ikke noe lurt, og ikke hvetebakst. Det finnes tabletter på apoteket, men pass på at de kan brukes av gravide, det er nemlig ikke alle som kan det. Jeg fikk noen kalsium (tror jeg det var) tabletter, det hjalp også endel.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 var plaga med dette sist brukte da pepciduo. er vist ikke for gravide (men fikk di av lege) ellers funker nyco fruktsalt kjempe å ikke minst iskald melk
på'an-igjen? Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Novaluzid..... tyggetabletter som fåes på apoteket.. Jeg har vært ekstremt plaget i alle graviditetene, men først 1 mnd før termin med nr 3 fant jeg redningen, da var jeg innlagt på sykehuset og fikk novaluzid, og på 2 min var halsbrannen over!!!!!!!!!!! Denne gangen har jeg hamstrert allerede:) Novaluzid er syrenøytraliserende, i motsetning til Link som bare legger et lokk over mageinnholdet!!!!!!!!!
villemo26 Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Litt av vitsen er vel å bruke dei tabelettene som legger lokk over mageinnholdet.. Siden det ikkje er for masse syre en har, men at lukkeklaffen blir skubba opp pga at magen blir større. Men iallefall, så har ingen tabeletter virket på meg, MEN eg rører ut ei t-skei natron i et glas vatn. Det fønker supert her!!
Babysjuk Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Har prøvd både novulacid, gaviscon og link i tillegg til mandler, lovehearts og div. kjerringråd. Hos meg er det link som har virket best, og de smaker heller ikke så verst.Gaviscon har jeg problemer med å få i meg, har prøvd både tyggetbl. og flytende, men brekker meg av smaken. Jordmor sa også at hun har erfaring med at link er det som de fleste synest hjelper best.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Flytende Gaviscon er fantastisk!! Mye bedre enn å tygge disse vemmelige hvite tablettene. Ha flasken på natbordet og ta en slurk ide du legger deg ned. Det varer helt til jeg våkner om morgenen for min del.
Gumman :-) Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Jeg har både novaluzid og gaviscon mikstur, men synes novaluzid fungerer et lite hakk bedre enn gaviscon. Miksturene er greie på smak (takler ikke tyggetabletter som setter seg i tennene). Ellers hjelper det med rå gulerøtter, og å ikke ligge helt flatt. Nyco, love hearts, mandler og melk har ingen effekt hos meg.
Serendipity-80 Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 Var helt avhengig av novaluzid da jeg gikk med 1 mann. I tilegg var jeg nøye med å: -Ikke spise eller drikke mye den siste timen før jeg skulle ligge flatt -Bøker under sengen og ekstra pute slik at overkroppen kom litt opp (og ble værende der i løpet av natten) -Bøye knærne og ikke ryggen slik at overkroppen hele tiden var høyeste punktet -Veldig forsiktig med gjærbakst, stekt mat, sterk mat -Ikke brus eller juice -Små porsjoner -Jevne måltider Det hjalp meg, kanskje det kan hjelpe noen andre også..
Kristian-Mamma Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Spiste gaviscon sist. Både tyggetbl. og mikstur, men synes begge deler smakte pyton. Håper jeg slipper "billigere" unna denne gangen, vet ikke om jeg orker den smaken igjen. Men det hjalp da:)
hønny-bunny Skrevet 23. august 2009 #13 Skrevet 23. august 2009 mandler,er gravid med nr 3,og spiste mandler som et ekorn i de 2 forrige;-)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. august 2009 #14 Skrevet 23. august 2009 Bruker flytende Gavison. Smakte rart første gang, men da jeg var forberedt på smaken er det ikke så ille. Drikker mye melk ellers også.. Ikke spis krydrete, sterke ting før leggetid og evt bygg opp hodeputen slik at du ikke ligger helt flatt med overkroppen.
AngelWichBaby Skrevet 24. august 2009 #15 Skrevet 24. august 2009 Har god erfaring m og drikke farris;)
Guttemamma x 3 Skrevet 24. august 2009 #16 Skrevet 24. august 2009 Novulacid og Gaviscon her også. Prøvde masse kjærringråd i 1. svangerska, men ingen av dem fungerer på meg. Hittil har jeg ikke vært noe særlig plaget i dette svangerskapet, men har allerede kjøpt inn et lite lager som ligger klart på nattbordet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå