Gå til innhold

Spesiell problemstilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får ikke barn selv. Har prøvd flere IVF-forsøk uten resultat. Det plager kanskje mer meg at min elskede ikke får gleden av å få barn, jeg har noen fra før. Vi har tenkt på å få barn med en lesbisk venninne, som så vidt jeg vet godt kan tenke seg barn. Vet at dette ikke er en helt ukjent måte å gjøre det på.

Er også klar over at selv om man tar høyde for/lager avtaler i forhold til det praktiske, og nok kommer til å være fleksible, så er ikke dette helt enkelt følelsesmessig.

Vi har alle tre sansen for hverandre og tror nok vi kan ha et godt tillitsforhold. Tenker også at et evt barn ville ha gleden av å bli elsket av 3 foreldre (evt fire, hvis hun inngår et stabilt parforhold). På en måte blir det dobbelt "kjærlighetsbarn", i hvert fall hvis vi fikser det som måtte oppstå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir for komplisert for meg....

Skrevet

Jeg hadde ikke våget noe slikt. Du vil ikke ha noen som helst rettigheter i forhold til dette barnet, samme hvilke avtaler dere lager mens alle er vel forlikte. Oppstår en konflikt er det kun juridiske foreldre som har noe de skulle ha sagt.

Jeg kjenner flere som har barn med venner/kjente, og det fremstår for meg som svært mye jobb. Mange har opplevd konflikter de ikke hadde forutsett, og noen angrer på valget (valget, vel og merke, ikke barnet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...