Gjest Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Tror datteren min har fått det, har fått forstøvingsaparat og beskjed om å se det an for å se om hun blir bedre av ventolin. Hun blir dårligere og dårligere. Hvor lenge er det meningen man skal vente egentlig? Hvor lenge hadde du turt å vente?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Behandling må man ha innen 48 timer etter symptomene startet for at det skal gi effekt, så ikke vent lenger enn det vil nå jeg si...
Gjest Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Mene, der finnes vel uansett ikke behandling for barn? Jeg pleier ikke å bli så lett bekymra over sånne ting, men merker jeg har litt klump i magen nå. Fått 6 runder med ventolin og febernedsettende nå, så hun er litt kvikkere. Sitter og ser mikke mus og spiser brokkoli...... Men pusten er skikkelig dårlig. (Hun har da altså kraftig astma)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 se på pandemi.no Der står det også råd for barn...
Aliena Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Huff, skjønner godt at du er bekymret, spesielt siden hun har astma. Har ikke så mye peiling på dette, men trodde ventoline skulle virke ganske raskt. Hvis hun ikke er bedre etter det du har gitt av ventoline, tror jeg at jeg ville ha ringt legevakten om råd.
Gjest Tale30 Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Når hun har kraftig astma og ikke ser ut til å bli bede bør du søke legehjelp, jeg tror de anbefaler de som er i risikogruppen å ha lavere terskel. De sier at barn under 1 år kan få Tamiflu nå under denne pandemien, men dette vet legene mer om. Barn over 1 år kan behandles med Tamiflu. Lykke til, det går heeeelt sikkert bra, men det er trygt for oss som foreldre å ha barnet i behandling hos lege når vi er usikre selv.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Hvis hun er så dårlig i pusten at hun har fått ventolin 6 ganger idag, ringer du legevakten NÅ!!!! Er jo risikopasient og bør sjekkes ut!!!!
Gjest Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Huff, så ergerlig. Måtte titte innom bloggen din, og gud og herlig unge! Skikkelig i farta på den siste videoen :-) God bedring!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Ville også ringt lege! Skjønner at du er bekymret, men som noen over her sier så går det sikkert bra. Uansett viktig å få det sjekket iom at hun er i risikogruppen. God bedring til lillefrøkna! (og lykke til til en bekymret mamma:)
Gjest Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Ja, altså, vi har vært hos lege. Var der i fem-tiden. Men han ville se an hvordan ventolinen fungerte, og så skulle vi ta kontakti igjen hvis hun ikke ble bedre. derfor jeg lurte på hvor lang tid jeg burde vente. Hun pleier nemlig å bli bedre med en gang når hun får ventolin gjennom forstøver. Nå har stikkpillen begynt å virke, slik at feberen har sunket en del, pusten er skikkelig dårlig, men hun har sovna på sofaen, så jeg tenker at hun skal få sove så lenge som råd ihvertfall (slitsomt å være syk) Hun har også en lungebetennelse, dvs. Hun vi vet ikke om hun er kvitt den. Hun var og tok røntgen av lungene på mandag for å se om den var borte, men vi har ikke fått svar ennå. Hun blir vanligvis VELDIG syk av astma bare hun er forskjølet. Sist hun var syk endte vi på sykehuset og legen der sa det var det verste astma tilfellet hun hadde sett, og det sier jo sikkert litt. Jeg bekymerer meg derfor for kombinasjonen astma+lungebetennelse+eventuell influensa. Men håper i det lengste at det bare er en forskjølelse.
Gjest Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Hvis hun vanligvis blir veldig dårlig av kombinasjonen astma og forkjølelse, er det sikkert kun en forkjølelse denne gangen også, men i disse H1N1-tider forstår jeg at du er bekymret. Kjedelig at hun i tillegg til den kraftige (?) astmaen også har pådratt seg lungebetennelse.. Håper hun blir raskt bra igjen!
Gjest Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Ja, jeg håper det jeg også. Ville nok ikke tenkt noe videre over det hvis ikke denne influensaen gikk. Dvs. vi er vandt med at hun er så dårlig.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Nå har jeg mistet oversikten over hvor mange runder med ventoline hun har fått. Har høy feber og er i elendig form. Lillesøster på 6mnd. har også blitt syk. Dette var jo ikke noe gøy.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #14 Skrevet 22. august 2009 Kan de ikke teste for svineinfluensa da? Kjenner jeg blir smånervøs på dine vegne når hun sliter sånn med pusten.. Har selv astma og det er sliiitsomt å ikke få puste ordentlig. Ventoline pleier å fungere så og si med en gang på meg.. men jeg er ikke kraftig plaget
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #15 Skrevet 22. august 2009 Hvis lillesøster også er blitt syk, så burde du absolutt ringe legevakten og fortelle det! Eller kanskje du kan ringe rett til sykehuset, jeg har bedre erfaring med det. Synes ofte man blir avfeid på legevakten.
Gjest Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Snakket med dem flere ganger. Får bare beskjed om å kjøre på med ventoline (selv om vi har oversteget det barnespesialeisten sa hun maks kunne få per.døgn) Så fikk vi beskjed om å ringe litt senere i dag hvis hun fortsatt var syk, sånn at de får sjekket om det ev. er influensa. Men når er hun ganske bra, dvs. like dårlig astmamessig, men hun har bare 38.1 i feber (den var opp mot 40 i natt), almentilstanden er bra. Så jeg tenker at det ikke er vits å dra på legevakta når almentilstanden er så bra, men hvis hun blir dårligere til kvelden så får jeg mannen min til å ringe legen (hehe, han gir seg ikke like lett som meg) Lillesøster er ikke så veldig syk, bare ekkel tør hoste og tett. Ingen feber. Kjenner at jeg er ferd med å få noe jeg også. Det er så vanskelig å vite om det bare er en forskjølelse eller noe annet syns jeg. Greit hvis det er en selv som er syk, man kan liksom nogenlunde kjenne forskjellen. Men på så små barn er det vanskelig å vite. Jeg både håper og tror at det bare er forkjølelse, men er selvsagt bekymret.
giggsi Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Hun har jo sikkert feber enda om blir holdt nede av paracet.Og da kvikner de jo ofte litt til. Jeg hadde kjørt på legevakten nå og fått henne sjekket for sikkerhets skyld. Når kvelden kommer blir de ofte sykere igjen,og av erfaring er Lørdagskveldene en dårlig dag å sitte på legevakten i timesvis med små barn. Gå nå du og få det ut av verden. Syt og klag til de tar deg på alvor. Jenta har det jo ikke godt om hun sliter med pusten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå