Gå til innhold

Dere som har klart å oppdra mennene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg noen gode tips!

Jeg har forsøkt å snakke med ham, og han lover bedring, men faller alltid ut igjen.

Vil gjerne at han skal ta mer ansvar og bidra litt mer i det daglige med husarbeid. Jeg blir utslitt av å gjøre nesten alt selv, og at jeg må mase for å få han til å lette på baken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gir deg rett til å forandre på noen? Syntes du bør la han få være han. Du får senke standern hvis du blir utslitt, ikke slave andre rundt.

Skrevet

Forandre på noen???

Jeg synes når man bor sammen og lever sammen så tar man sin del av jobben med klesvask, matlaging, rydding og husvask...

Jeg er lei av å rydde hans rot, men hvis jeg ikke gjør det, så ser det ut som en svinesti her!

Skrevet

Jeg ga han et ultumatum :enten skjerper du deg ellers så flytter jeg .

Han valgte og skjerpe seg .

Enkelt og greit :)

Skrevet

Det går faktisk an å stille krav og se etter løsninger for å få et samliv til å funke i stedet for å venne seg til å leve f.eks møkkete.

Høres ut som du har noen greier du bør finne ut av, anonym 19.45.

Ang husarbeid så sett av en dag i uken da husarbeid skal tas og avtal på forhånd hvem som skal gjøre hva. Ha klare avtaler for hva som er hvems ansvarsområde. Jeg hadde klikket skulle jeg ha akseptert å enten være hushjelp i eget hjem eller å leve i møkk. Selvsagt skal alle ta ansvar for hjemmet man bor i.

Skrevet

Han bryr seg tydeligvis ikke om det ser ille ut rundt han. Det er hans liv og han bestemmer over seg. Du kan bestemme deg for å bare rydde din del. Det er ikke sikkert det ser ille ut i følge han.

Skrevet

Hvorfor ikke la han få sette standarn og han kan fordele arbeide ut fra dette så ser dere hvordan det fungerer en stund. Det er jo litt rett det som er skrevet her om at det er hans hjem og hans liv også, det er jo ikke rett at du skal legge føringen for hvordan og hvem som skal vaske og rydde.

Skrevet

Nei, men jeg krever heller ikke å ha det skinnende til enhver tid... Synes bare det er litt greit at man ikke skjemmes dersom man får besøk... Eller at barna kan kravle på gulvet uten å bli møkkete...

Skrevet

det var veldig enkelt...gjør han ikke som jeg sier blir det ingen sex...dessuten var han 15 når han flyttet inn til meg...sikkert vanskeligere å forandre en godt voksen mann...

Skrevet

det lurer jeg også på. for det plaaaaaager! må gjøre alt selv. ( så og si)

Skrevet

Vi deler på alt, det har vi alltid gjort. Gjør mye samtidig, jeg rydder kjøkkenet mens han vasker badet f.eks., også koser vi oss sammen etterpå, enten med en runde BF2 eller TV med noe godt å spise.

Men jeg gjør nok mest husarbeid for tiden,siden han holder på mye ute med snekring og sånt som jeg ikke kan.. Men det er jo for at huset skal se bedre ut for oss alle.:)

Skrevet

oppdratt mannen min????

Nehei...har en fantastisk svigermor jeg, som oppdro mannen min helt eksemplarisk der...:-)

Vi gjør som Miztery....deler på det meste,noe tar han,noe tar jeg..alt ettersom hva som passer.

Men jeg syns faktisk det er greit å ha innearb litt mer enn han jeg,når han er handyman og tar alt annet som ikke funker i huset el med biler.

Har en fanastisk mann der...svigermor har gjort en god jobb før jeg møtte han :-)

Skrevet

Sikkert ikke så konstruktivt svar, men jeg fant en som var godt oppdratt hjemmefra, (de som får brødrene hans er ikke like heldige:p) og som forandret seg litt etter litt jo lenger vi har vært sammen.

Jeg tror ikke jeg har gjort så mye egentlig, han bare elsker meg like mye som jeg elsker han...

Skrevet

Det gjorde dessverre ikke min svigermor... Hun har tilogmed sagt det selv at hun skjemte han bort... Men hun "trøster"" seg selv med at han ble jo snill da....

HI

Skrevet

Jeg fant også en mann som ER godt oppdratt hjemmefra. Ville ikke hatt noe annet, tar ikke til takke med hva som helst!:)

Sånt er det jo greit å finne utav før man evt gifter seg og får barn sammen.

Ellers har vi det som flere her- siden han gjør MYE ute også, gjør jeg mer inne enn jeg ellers ville gjort. Men han rydder nå etter seg selv, rengjør det som trengs og tar seg skikkelig av ungen sin, uansett.

Skrevet

alle har vel dårlige sider ved seg. Jeg elsker jo mannen min og han er super med barna. Men litt lite huslig av seg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...