Gå til innhold

Humørsvingninger hos mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som holder på å ta knekken på hele forholdet vårt med humøret sitt.

Han er en oppegående, smart og hyggelig mann, som utad er smilende og blid til enhver tid.. vel, folk skulle visst hvordan han kan være i hjemmet.

Han er snarsint, sur og furter for den minste ting.

Alt skal foregå på hans premisser. Om jeg forsøker meg med samme taktikk som han i diskusjoner, så snakker han ikke til meg på timevis.

Dette går selvfølgelig i perioder, men for tia tar han altså nesten knekken på meg.

Jeg har et barn fra før på 12 år, og det virker som de er "allergiske" mot hverandre. Barnet mitt er i starten av puberteten, og har dermed humør og opposisjon deretter, noe som i min manns øyne er uakseptabelt. Hvordan var han da han var 12???

Vi har et barn sammen og han er en fantastisk far for denne babyen, men en elendig stefar for mitt første barn.

Jeg mener han er den voksne og må ta initiativ for å gjøre forholdet dem i mellom bedre, mens han på sin side krever at barnet mitt skal FØRST begynne å oppføre seg. Det skal sies at mannen min er den eneste som klager på oppførselen. Alle andre synes barnet mitt er høflig og hyggelig.

Og litt konfrontasjoner må man bare regne med.

Men nå sier barnet mitt at det ikke liker min mann, aldri har gjort det og synes det var dårlig gjort av meg å gifte meg med han uten å spørre.. hehe.

Selvfølgelig er det jeg som bestemmer dette uansett, men jeg synes dette er tungt og trist.

Jeg vet at endel av kjernen her er at han takler dårlig at jeg har et barn fra tidligere, og er urfordragelig i omtalen av min ex.. som jeg forøvrig ikke har vært sammen med på 10 år...

Noen med erfaring fra liknenede situasjoner? Og jeg gidder ikke lese masse innlegg om at jeg må forlate en sånn mann osv.. Jeg ønsker faktisk å få dette til å fungere - for vi har det til tider veldig bra sammen. Det er mest dette med mitt første barn som sliter på forholdet vårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff for en trist situasjon.

Er ikke selv i et slikt forhold, men kommer selv fra en familie med dine, mine og våre barn.

Synes det er meget dårlig gjort av mannen din å oppføre seg slik mot sønnen din. Hadde jeg visst at noen ikke likte meg, så hadde jeg automatisk ikke likt dem tilbake. Tenker på sønnen din nå.. Må være en utrolig kjip situasjon for han.

Mannen din visste at du kom med baggasje, og er tåpelig å skulle prøve å fryse ut sønnen din nå i ettertid. Jeg tror jeg hadde måtte satt foten ned, for han valgte dere begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...